Gå til innhold

Allergisk reaksjon? Hvor lang tid tar det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snart-5-åringen min opplevde i dag å få hovent utslett (altså, hudfarge på det som er hovent mens det er rødt rundt, det hovne området ganske stort, på str med en potet) på ene underarmen, rett etterpå kom det på hele den andre armen, så på kinnet. Sjekket ikke beina da jeg oppdaget det siden vi var på besøk og hun hadde mange lag med klær, men innen det ble tid for bad og seng hadde utslett på kinn og armer så og si gitt seg. Da åpenbarer det samme utslettet seg på lårene og baksiden av leggene. Ingenting på bryst eller rygg i løpet av dagen.

Jeg kan ikke komme på at hun har spist noe annet enn hun har pleid utenom en sånn greie med "syntetisk godteri" som hun fikk på formiddagen (ca 11?) - utslettet kom ikke før nærmere 15. Hvor lang tid skal det egentlig ta før noe man ikke tåler gir utslag? Hun sa selv at det ikke klødde eller sved og hun tok seg ikke noe til utslettet heller. Hun var noe roligere enn vanlig, men så ikke det som unormalt heller siden vi hadde en "pause" med lydbok og lillebror sov i tillegg til at hun kanskje følte seg litt syk siden utslettet fikk så mye oppmerksomhet. Kvikk, rask og fornøyd resten av dagen/kvelden. Har aldri opplevd noe liknende tidligere.

Dere som har litt mer erfaring med allergi og/eller utslett - kan slikt komme av ting huden har vært i direkte kontakt med også? Uten at det klør/svir?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...