Gå til innhold

Skolestart, vurderer å vrake skolen vi sogner til

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i Oslo og om 1,5 år skal poden begynne på skolen.

Skolen vi sogner til ligger 5 min. gåtur fra der vi bor, MEN vi vurderer å ikke la sønnen vår begynne der. Grunnen er at vi opplevde alt for mye dritt når den eldste gikk der. Det er nå 1,5 år siden han gikk ut av denne barneskolen og jeg vet at de aller fleste lærerene + rektor er der ennå.

Skolen har vært alt for passiv når det gjelder støtte av mobbeoffre og reaksjoner mot mobbere. Heldigvis ble ikke vårt barn mobbet, men flere av våre vennes barn ble utsatt for det. I tillegg kom det aldri lærebøker, sånn var det fra 1.klasse og til han var ferdig i 7. klasse. Opplevde at en lærer kom med harde beskyldninger mot mot min sønn, urettmessig. Det førte til at gutten ble syk og fraværende fra skolen. Jeg forsto ikke hva som skjedde før flere foreldre av kameratene hans tok kontakt og sa det ikke var sant det læreren påsto. Når jeg kontaktet skolen så kunne dem ikke fortelle hvorfor dem aldri tok kontakt med meg. Denne læreren klarte heller aldri å se meg i øynene, og det er bevis nok for meg når det gjelder å "frikjenne" sønnen min. Det dreide seg om at hun påsto min sønn hadde kommet med drapstrusler fordi hun tok en ball fra guttene. Dette er da en gutt som det aldri har vært problemer med, en som vi alltid har fått gode skussmål av lærerene på, som alltid er rettferdig og som faktisk har respekt for voksne. Ett skoleår hadde den 4 forskjellige lærere av ymse slag. En av dem brukte skammekroken og et par andre straffe reaksjoner av ymse slag som straff, ofte urettferdig straffer også. Mange foreldre reagerte og når jeg tok det opp med henne gikk hun rett i strupen på meg. Skolen gjorde ikke noe med det heller.

Jeg vet også at de aller aller fleste av vennene til eldstemann sliter på ungdomsskolen nå fordi dem ikke har lært det dem skal på barneskolen. De i klassen dems som kommer fra andre barneskoler har ikke det samme problemet.

I tillegg er dette en skole med stor overvekt av utlendinger. Ikke at jeg er rasist, men skolen lider på mange måter pga. det.

Hadde dere tenkt i samme bane som meg om dere var i mine "sko" ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble bare litt nysgjerrig, hvilken skole er dette?

Skrevet

Ammerud Skole. Ny flott skole, men hjelper lite når innholdet ikke funker.

Skrevet

Så utrolig dårlig..Hørtes ille ut den erfaringen du har..Jeg ville vurdert å søke om å bytte til en annen skole ja..

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg synes det høres ut som en veldig tynn forklaring på at du ikke vil benytte deg av nærskolen, men bevares, det er jo flere andre skoler du kan søke deg til. At en lærer mener at gutten din kom med uakseptable trusler vil jeg trodd langt mer på enn at kompisene hans overfor sine foreldre har påstått at han ikke gjorde det.

Skrevet

Det er MASSE mer, men remset bare opp noen av grunnene. Glemte jo å få med at rektor ikke tok tak i dette når jeg klagde og ikke klassekontakten heller. Det samme gjaldt når han en periode ble plaget av en annen elev. Skolen tok ikke tak i det. Jeg slo i bordet flere ganger og konfronterte dem også med at det sikkert hadde noe med at faren var en av lærerene der. Den dagen det ble så ille at ungen ikke ville på fotballtreningen pga. denne ungen var det nok. Min mann gjorde noe som ikke er pedagogisk riktig men konfronterte denne ungen og ba han ligge langt unna sønnen ellers ble det bråk. Det var det eneste som hjalp faktisk.

Som sagt det jeg har nevnt til nå er bare småtterier i forhold til hva vi har opplevd.

Vi har tre alternativer. Grorud, Nortvedt og Røtvedt skole. Har hørt mye bra om disse tre skolene. Kjenner foreledre på alle tre skolene og dem har ikke noe spes. negativt å komme med.

Skrevet

Hadde uten tvil valgt en annen skole. Det er fritt skolevalg (så lenge du får plass på en annen skole). Det finnes også private skoler som ikke er så dyre.

Skrevet

Min eldste datter skal også begynne på en annen skole enn den hun sogner til, ligger nesten ved siden av hverandre så ikke lenger skolevei heldigvis.

Hvorfor ikke bare gjøre det, det er da ingen big deal heller?

Skrevet

Når folk sier at, ikke fordi jeg er rasist men...Så er det nettopp det man er. Bare så det er sagt...

Skrevet

Hvorfor det? Man er da ikke rasist bare fordi at man ser at en skole ikke fungerer fordi det er så mange innvandrere der.

På vår skole er det ca. 40% innvandrere såvidt jeg husker (godt under 50% i hvert fall), og det fungerer utmerket! Jeg hadde ikke sendt barnet mitt på en skole med 98% minioritetselever. Skyt meg gjerne, men jeg vil gi ungene mine en god utdannelse, og det får de ikke om flesteparten av elevene knapt snakker norsk ved skolestart. Det har ikke med rasisme, men handler om å være litt relaitetsorientert.

Vedder på at ungene dine knapt har en innvandrer på sin skole. Det er så typisk utsagn fra folk som egentlig ikke skjønner problemet.

Skrevet

Har jeg sagt at det hadde noe med skolen å gjøre? Når en poengterer (helt uten grunn) at man ikke er rasist, så synes jeg ofte man er det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...