Anonym bruker Skrevet 6. mars 2010 #1 Skrevet 6. mars 2010 Dette er ikke en tråd for å krangle om barn bør ha sovemedisin. De bør ikke få det men noen ganger finnes ikke andre alternativer. Og ja vi har vært igjennom alt, så dette er gjennom terapeuter og barneleger det blir gitt. Lurer på hvor mye dere startet å gi barnet? Mitt barn veier 11 kg og ble anbefalt å starte med 1 mg/ml. Jeg prøvde første dagen å gi 0,25 altså bare en fjerdedel av det legen sa vi skulle begynne med. Han ble helt slått ut og sov hele natta. Idag har jeg gitt 0,5. Jeg synes det er rart at han blir så slått ut. Har jeg misforstått doseringen?
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2010 #2 Skrevet 6. mars 2010 Vallergan er en allergimedisin og man reagerer forskjellig. Det var det første jeg ville si. Barnet vårt reagerte ikke noe særlig på den. Måtte gi 2.5 ml før vi fikk ønsket effekt. Vekten var vel ca 13 kg, barnet da ca 3 år. Vi måtte også tilslutt gi i 1 mnd før vi fikk ønsket resultat fordi en uke var for lite. Nei du har ikke missforstått. Men om barnet ikke trenger mer så er jo det flott. Husk at barnet skal ikke være sløvt eller påvirket av medisinen på dagtid, da er dosen for høy. Når du er ferdig med "kuren" så husk å trappe sakte ned. Ikke slutt brått. Håper dere får sove godt i tiden som kommer. Når foreldrene er opplagte så har barnet det så mye bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå