Gå til innhold

Jeg er ufør grunnet sosial fobi.

Anbefalte innlegg

Skrevet

lever et rolig tilbaketrukket liv med min jente på 1 år.Har mye kontakt med barnefar.å min mor.men lite venner.og jenta mi har begynt i barnehage.jeg syns fortsatt det er tøft å levere og hente.men håper det vil bedre seg.Gruer meg sånn til påske fest i slutten av mnd.dugnad i april og foreldremøte.hvordan skal det gå??barnefar skal være med på alt men alikevel er jeg veldig veldig redd.jeg vil så langt det lar seg gjøre ikke fortelle noe til de ansatte i barnehagen.føler nok det er det beste.vil ikke ha spesial behandling.Hvordan har det gått for dere andre her inne i en lignenede situasjon som meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg jobber som ped.leder i bhg og vil bare be deg tenke en gang til på å fortelle om din lidelse til de ansatte. Det vil alltid være mye enklere for de ansatte å forstå ditt barn på bakgrunn av slike opplysninger. For et barn er preget av det hjemmet det bor, det være seg om det er foreldre med spesielle sykdommer eller størrelsen på søskenflokken det vokser opp i.

Dersom jeg hadde vært ped.leder for ditt barn så hadde jeg ønsket å vite dette om deg. Da kunne jeg forstå barnet ditt mye bedre. Jeg tenker også at det ville blitt lettere for deg også, dersom personalet vet. Det er ikke snakk om noen spesialbehandling som ville vært synlig for alle, men kanskje jeg kunne gitt deg informasjon fra foreldremøte på en diskret måte dersom jeg visste det var vanskelig for deg å møte.

Jeg tenker også at for barnet ditt sin skyld så må du øve deg på å bli mer åpen om din lidelse. Det er nok vanskeligere for et barn å vokse opp med en psykisk syk mor som skjuler diagnosen enn om det er åpenhet rundt det.

jeg skjønner at dette er vanskelig for deg, men ha barnets beste i fokus også!

Skrevet

Hei..

Du bør be om en foreldresamtale med ped leder på avdelingen til barnet ditt. Fortell han/henne om diagnosen din og at du er ufør pga det. De som jobber i barnehage har taushetspliktpå lik linje med helsepersonell.

Skjønner at det er kjempe vanskelig for deg, men det vil hjelpe deg og barnet ditt i hverdagen.

Hvis personalet vet dette, kan de gjøre bringe/ hente situasjonen litt enklere for deg. De kan ta kontak uten og vente å få så mye respons tilbake. På foreldrekaffe kan de bidra til at du ikke sitter helt alene osv.

De skal følge barnet ditt frem til skolealder og kan være en stor ressurs for barnet ditt hvis du bare benytter deg av det.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...