Anonym bruker Skrevet 6. mars 2010 #1 Skrevet 6. mars 2010 Blir barnetrygden og kontantstøtta borte har vi lite igjen å leve av og jeg må nok en gang vurdere å gå tilbake i jobb. Problemet er at her i kommunen er det ingen søskenmodrasjon, så hva vil barnehageplass for 5 koste? Vi har tvillinger på 9 mnd, ei på snart 2 år og tvillinger på snart 3 år(+ en på 5 år og ei på 7 år som bor hos oss 3 uker og er hos mamman sin den 4. uken.) Vi må også kjøpe en bil til for at jeg skal få levert barna. Det vil ikke bli mye igjen av min lønn akkurat. Vi har mine, dine og våre barn.
Gjest ->>- Skrevet 6. mars 2010 #2 Skrevet 6. mars 2010 Ca 11650,- om man forutsetter maksprisen og ingen matpenger. Du klarer sikkert å tjene noe mer enn det på en fulltidsjobb. Når man velger å få sju barn tar man vel høyde for at ganske store deler av lønnen nødvendigvis vil gå til utgifter på barna?
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2010 #3 Skrevet 6. mars 2010 Inkl. matpenger vil bhg koste oss 13000,- og kjøp av en 9- seter. Det kan ikke bli lønnsomt for oss, får heller søke deltidsjobb natt, helg og kveld når mannen har fri.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2010 #4 Skrevet 6. mars 2010 drittkjerring du over her!!!!!!!..man kan vel sjeldent VITE at man får 2 sett tvillinger????? Ikke hi
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2010 #5 Skrevet 6. mars 2010 Nå var du usaklig.. Det er ingen som "velger" å få tvillinger.. I alle fall svært få.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2010 #6 Skrevet 6. mars 2010 Hva feiler det dere over her? Jeg syntes pila, som alltid svarte fornuftig her. HI
Gjest ->>- Skrevet 6. mars 2010 #7 Skrevet 6. mars 2010 Nei, det kan man selvsagt ikke. Så om man bare planlegger seks barn behøver man på ingen måte tenke gjennom økonomien på forhånd ...
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2010 #8 Skrevet 6. mars 2010 Jeg syns pila svart bra. Og har man etter ett sett tvillinger og en unge ikke råd til en eller to til om det igjen blir tvillinger stopper man der. Jeg syns det er veldig rart at en kommune ikke har noen søskemoderasjon. Har du sjekket opp at de kan gjøre det? I alle kommunene jeg vet om er det 30% avslag for unge nr.2 og 50% for unge nr.3 og alle deretter.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2010 #9 Skrevet 6. mars 2010 Hvorfor velger man å få så mange barn om man ikke har råd til dem?
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2010 #10 Skrevet 6. mars 2010 Dette tror jeg ingenting på. Hvilken kommune er det som ikke har søskenmoderasjon?
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2010 #11 Skrevet 6. mars 2010 Ei jeg kjenner bor i Fetsund der er det ikke søsken rabatt. Kos med tvillinger, men syns det holdt med ett sett:-)
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2010 #12 Skrevet 6. mars 2010 Det er ikke snakk om å ikke ha råd til 7 barn, men vitsen med å jobbe når inntekten i sin helhet går til pass av barn. Vi har så vi klarer oss og godt mer. HI Det var søskenmodrasjon her i kommunen, først blei den redusert i 2 år før den blei borte.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2010 #13 Skrevet 6. mars 2010 Da hadde jeg flyttet til en kommune med søskenmoderasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå