Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 6. mars 2010 #1 Skrevet 6. mars 2010 Selv pleier jeg å fylle oppvaskkummen m varmtvann og lar deigen heve på en rist over, men vet ikke om det er det beste? Hva gjør dere?
Ugl@ Skrevet 6. mars 2010 #2 Skrevet 6. mars 2010 Enten det du gjør, eller så setter jeg til heving på benken over oppvaskmaskinen hvis den står og går. Perfekt temperatur for heving på benken da.
epla Skrevet 6. mars 2010 #4 Skrevet 6. mars 2010 Setter den på golvet foran vedovnen hvis vi fyrer, ellers står den på kjøkkenbenken. Husk at du bruker masse varmtvann ved å fylle kummen - noe å tenke på nå som strømmen er så vanvittig dyr!
melkekua™ Skrevet 6. mars 2010 #5 Skrevet 6. mars 2010 Setter bollen med gjærdeigen på kjøkkenbordet av alle plasser med en plastpose rundt. Hever som bare tusan :-)
mamma'n til ina og ada;o) Skrevet 6. mars 2010 #6 Skrevet 6. mars 2010 I Tupperware bollen på benken, beste som er....;o)
Nagilimia Skrevet 6. mars 2010 #7 Skrevet 6. mars 2010 Hvis jeg baker samme dag, så gjør jeg som over her. Mange ganger setter jeg deigen kvelden før og da setter jeg den i kjøleskapet el kjelleren. Perfekt hevet neste dag. Jeg fryser også ferdig rullede boller, kanelboller før de er hevet 2. gang. Så setter jeg brettet med frossen deig på kjøkkenbenken ca en time og vips ferdig hevet. (Slik de gjør på bensinstasjone, 7-11 osv)
Mammarama=) Skrevet 6. mars 2010 #8 Skrevet 6. mars 2010 På gulvet på badet..Pakker bollen godt inn først.. Alltid bra resultat..
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 6. mars 2010 #9 Skrevet 6. mars 2010 På gulvet under benken på kjøkkenet.. For der går røra i gulvet med varme til radiatorer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå