Anonym bruker Skrevet 6. mars 2010 #1 Skrevet 6. mars 2010 sønnen min tar ikke nei for et nei..Han hører sjelden på oss når vi sier at det ikke er lov å røre. Han ler og bare fortsetter...Noen ganger blir jeg så sint,men det hjelper jo ikke det heller akkurat.... noen tips? Han har også begynnt å bli veldig trassig,når han ikke får viljen sin blir han sint og slår hue i veggen! eller hevner seg på ett eller annet,som f.eks hive lystsaker i gulvet eller lekene sine. Han får jo selvsakt vondt når han slår hue i veggen,men bare fortsetter... hvordan skal jeg få han til å holde opp? han er 18 mnd forresten. barneoppdragelse var vasnkeligre enn jeg trodde..
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 6. mars 2010 #2 Skrevet 6. mars 2010 18 mnd er trasig. Liten men stor.. Hvordan er det med språket? Det motoriske? Antakelig er han frustrert over noe. Han forstår mye mer enn han kan gi uttrykk for. Går dere mye ut? Får han brukt seg nok? Sovet nok? Tenner/jeksler på gang? Inntil du finner ut hva som er problemet, kan du jo vurdere å sette unna det du evt er redd for. Heng opp et nett litt høyt, der du legger ting som han kaster i gulvet for å "trasse" og ikke la han få det tilbake på en god stund. Hvis han får det tilbake så må han love å være grei gutt, hvis ikke havner tingen tilbake i nettet/posen. Må ikke undervurdere den lille, de forstår det meste! Lykke til...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå