Venterpå#2 Skrevet 6. mars 2010 #1 Skrevet 6. mars 2010 Hei, jeg er førstegangs, og har i de siste dagene vært veldig kvalm (var kvalm fram til uke 24, men så ga det seg..), og så har jeg vondt i magen på en rar og ubeskrivelig måte..oppe i magen, samt litt på sidene.. noen som har vært borti dette? evt. vet hva det kan komme av?
maibaby2012 Skrevet 6. mars 2010 #2 Skrevet 6. mars 2010 Hei. Du skriver ikke hvor langt du er på vei, men jeg ble kvalm igjen i uke 37 ca. pga babyen som ligger og presser på magesekken.
Samanta Fox Skrevet 6. mars 2010 #3 Skrevet 6. mars 2010 Jeg ble kvalm igjen i uke 24 og har vært det siden. De siste ukene har jeg vært ekstremt kvalm hele tiden. Er i uke 40 nå. Ikke så veldig mye å gjøre med det, det er ihvertfall ingen som bekymrer seg over kvalmen når jeg nevner dette på kontroller. Så sant alt annet står bra til med blodtrykk og urin, trenger du nok ikke bekymre deg så mye for dette. Magevondt kan jo være veldig mye nå und graviditeten. Høyt oppe kan jo være både ribbbeina, syre i magesekken osv. Men det beste rådet er nok alltid å ringe føden om du er bekymret, for bekymret skal man ikke gå å være.
vannmann_81 Skrevet 6. mars 2010 #4 Skrevet 6. mars 2010 Da ville jeg tatt en telefon til jordmor/lege/føden og bedt om en kontroll. Man skal være obs på smerter oppe mot ribbeina, spesielt om de kommer i kombinasjon med kvalme og hodepine.
Venterpå#2 Skrevet 6. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 6. mars 2010 takk for svar jeg begynner på uke 35 i morgen.. jeg har hatt fint blodtrykk hele veien - litt lavt, men det er jo bedre det enn for høyt..første jeg tenkte på var jo tegn på svangerskapsforgiftning..men pga blodtrykket så er det vel ikke det.. man skal vel ha litt vondt her og der..er jo ikke akkurat behagelig med den store magen som presser opp mot ribbeina..hehe. Neida, det er nok ikke noe..bare et bekymra mamma-hjerte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå