Anonym bruker Skrevet 6. mars 2010 #1 Skrevet 6. mars 2010 Bare jeg som har gjort meg den observasjonen? Barn som har kolikk, barn som har blitt utsatt for skrikekur/ferber eller ignorert på andre måter, blir generelt sure og gretne når de vokser til.. Gudskjelov er hele venneretsen min mot slikt, og merkelig nok har alle blide barn som hadde minimal med trassalder.. Det kan jo selvsagt være tilfeldig.. Men det er mange barn som blir ignorert når de gråter og det er jo ikke så rart at de ikke er tilfredse..
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2010 #2 Skrevet 6. mars 2010 Vennekretsen din er i mot kolikk? Hvordan unngår de det?
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2010 #3 Skrevet 6. mars 2010 Hahaha, det lurer jeg og på! Dette må jo være et tulleinnlegg, går ikke an å være så tett vel.
Gjest ->>- Skrevet 6. mars 2010 #4 Skrevet 6. mars 2010 Neida, det er sikkert ikke bare du som har gjort den observasjonen. Det er mange som tror de har sett spøkelser også.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2010 #5 Skrevet 6. mars 2010 Jeg er veldig i mot kolikk. De som velger at barna skal ha det er dårlige foreldre!
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2010 #6 Skrevet 6. mars 2010 Veldig imot kolikk...? Er jo ingen som kan bestemme om barnet skal ha kolikk eller ikke. Sikker på at du veit hva kolikk er?
Hellobaby Skrevet 6. mars 2010 #8 Skrevet 6. mars 2010 Jeg lurer på hva du tror kolikk er, HI. Jeg selv hadde et kolikkbarn, og han er en sjeldent blid og god gutt! De kommenterer det i barnehagen, og ellers overalt. Han er veloppdratt/enkel å ha med å gjøre - verdens beste, snilleste, omsorgsfulle gutt. Ler og tuller mye, og er alltid blid, kunne ikke fått en blidere unge.Så det at han skrek nonstop de første 6 månedene av hans liv, har ikke preget ham nei.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2010 #9 Skrevet 6. mars 2010 Det du mener er at barn som ikke får respons blir grinete unger? Det er min observasjon også. Gråten i seg selv gjør ikke noe, ergo heller ikke kolikk, men de ungene som ikke får trøst blir ikke spesielt blide og omgjengelige, nei. Det finnes det en del dokumentasjon på også.
Adele Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 6. mars 2010 #10 Skrevet 6. mars 2010 Jeg hadde også en kolikkunge, som er mye roligere og blidere nå enn de fleste barn jeg kjenner! Magesmerter og humør er to forskjellige ting, for dere som lurer.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2010 #11 Skrevet 6. mars 2010 Lurer på hvordan Nadya Suleimans barn blir, som ligger på gulvet og griner hele dagen.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2010 #12 Skrevet 6. mars 2010 Hæ?? Vår datter har både hatt kolikk og gått gjennom ferbermetoden (selvfølgelig ikke samtidig),og er ett veeldig lykkelig barn:)
Hellobaby Skrevet 6. mars 2010 #13 Skrevet 6. mars 2010 HI formulerer deg helt feil. Hvis spørsmålet var "Hvis barn som opplever omsorgssvikt, blir sure barn?", hadde det jo blitt noe annet! Babyen min skrek av kolikk i 6 mnd, men han fikk da trøst! Gjorde jo ikke noe annet enn å trøste, vugge, bære, kose, klemme, synge, samt fore ham me miniform, osv for å prøve å få ut lufta for ham.. Han fikk mye mer "trøst" enn babyen min nå, for hun bare sover, og når hun er våken er hun blid som sola og liker å se på uroen/babygym'en sin, sitte i vippestolen og nyte livet der. Koser, synger og holder masse på henne òg, men langt i fra like mye som på storebroren da han var baby (og gudskjelov for det).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå