Minimo <3 Skrevet 6. mars 2010 #1 Skrevet 6. mars 2010 18 Februar så var jeg på kontroll hos legen, da var jeg 20 + 4.. Vi hadde begge tatt feli beregninger, så legen mente jeg var i min uke 23.. Og da var Symfyse-Fundusmål OVER gjennomsnittet, som sagt i uke 20 + 4 i stedet.Det vil si jeg var 24 cm, altså 5 cm over det som er normalt! Han mente jeg enten hadde en litt stor baby, eller mye mer fostervann enn det som skal være.. det gjør jo selvfølgelig ingenting med mye fostervann, men stor baby? :S Jeg er ganske stor fra før, men har nesten ikke gått opp noen ting! Med førstemann, så este jeg ut som bare det! La på meg 50 kg *flau*, og har enda ikke klart å ta det noe særlig av! Men jeg har ikke gått opp noe no, og har faktisk mistet ganske mye rundt ansiktet og midjen! Jeg spiser mye mindre enn før, for jeg er rett og slett stapp mett etter halvparten av det jeg spiser no enn det jeg gjorde før! Er det noen som har opplevd det samme? fikk dere stor baby eller var det bare sykt mye fostervann? Jeg får sikkert vite mer på neste kontroll 19 mars Takk for svar
Karry27 venter nr 3 har født Skrevet 7. mars 2010 #3 Skrevet 7. mars 2010 jeg har ligget like mye over på sf målene selv.med begge de to andre og denne.jeg har fått målt fostervannet,og det viser seg at jeg har mye.de to andre barna mine veide 3040gr og 3640gr.så det er ikke sikkert at du har en stor baby.får håpe på at du har mye fostervann.
lali Skrevet 7. mars 2010 #4 Skrevet 7. mars 2010 eg har hatt masse fostervann med begge mine jenter. de tok vannet ved begge fødslene og da sa de her var det veldig masse fostervann. lå langt over på sfmål. jentene var 3994g og 4150g når de ble født.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 7. mars 2010 #5 Skrevet 7. mars 2010 Ja det kan fint være mye fostervann der. Evt kanskje det er tvillinger? Men det har du sikkert sett at det ikke er på UL? Tviler på at det er så voldsom stor baby ennå der inne. Men på SF-mål kan det fort bli litt feil når man måler, spesielt dersom man har en del ekstra kilo på magen fra før sies det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå