Truda- mor til 2 Skrevet 6. mars 2010 #1 Skrevet 6. mars 2010 Vi leter etter nytt sted å bo, nå som det er en til på vei. Har funnet drømmehuset på finn i dag, men det er helt uten isolasjon... Huset er bygget på 20-tallet og er akkurat så gammelt og romantisk som jeg elsker. Plasseringen er også perfekt. Men hvis prisen blir ca som prisantydning har ikke vi råd til å rive ned vegger, og isolere med det første, for å si det sånn... Og jeg tenker jo fælt på hvordan det er å bo i et uisolert hus gjennom en sånn iskald vinter som den her f.eks.... Huset har en liten vedovn og noen elektriske ovner, også kommer nok vi til å installere varmepumpe hvis huset skulle bli vårt... Noen med erfaring?
Truda- mor til 2 Skrevet 6. mars 2010 Forfatter #2 Skrevet 6. mars 2010 "Noen som bor i uisolerte hus?" skulle det stå i overskriften...
chiquetita Skrevet 6. mars 2010 #3 Skrevet 6. mars 2010 Vi gjør. Man vi har parafinovn som går hele høst og vinterhalvåret og en varmepumpe i førsteetage til å sirkulere varmen fra parafinen rundt omkring. Vi bor i et relativt stort hus med kjeller under som også er uisolert så det er gulvkaldt. Men med de varmekildene vi har er det godt og varmt her hele vinteren, bor på vestlandet og det har vært kaldt i år. Parafinen har vi fylt en ekstra gang i år og det er dyrt, men det viktigste er at du liker huset ditt og har råd til oppvarming. Huset skal du sikkert ha lenge og om noen år har dere nok råd til å isolere, det satser vi også på (-: Lykke til
zadine Skrevet 6. mars 2010 #4 Skrevet 6. mars 2010 Bor i uisolert hus fra 1913. Og frem til denne vinteren her har vi ikke hatt problemer. Men nå ble det for kaldt. Har bodd her i 7 år. Denne sommeren regner vi med å bytte vinduer og isolere huset. Det blir nok dyrt, men vi må
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå