Gå til innhold

datteren min kaster opp når hun drikker vann...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hun gulper ikke, men SPYR!!! det ser ut som vann man har harr gelatin i... men hun kaster ikke opp når hun drikker melk eller saft. hun er bare 6 mnd, og har gitt henne nestle barnesaft. og det går greit. men vann, da spyr hun... noen son veit hvorfor?? kan hun reagere på vann?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe, nei, det finnes ingen som er H2O allergikere:p Men, det kan hende hun er kresen som juling, og ikke liker smaken av vann, derfor spyr hun det opp med vilje, hun synes kanskje ikke at det er noe godt å ha i magen, og derfor presser hun det opp igjen. Ta henne med til legen for sikkerhets skyld, emn jeg vil nok tro at dette er noe som vil gå over:)

Skrevet

veit det er mange som kommer til å reagere nå, men jeg kjenner faktisk ei som reagerer på vann. hun vår utslett når hun bader, dusjer, blir dårlig når hun drikker vann osv... om det er allergi i den form, tror jeg ikke. men noe i kroppen hennes reagerer på det. det gjør det ikke hos datteren min, mne hun blir virkelig dårlig. forige gang hun fikk i seg litt vann, var hun våken hele natten. sutret, vrei seg og kastet opp..... og det skjer kun npr hun får vann! enda hun drikker kanskje max 5-10 ml på kanskje en time...

HI

Skrevet

Jeg reagerte på vann når jeg var yngre, både i dusj og som drikke.

Vet ikke hvorfor jenta spyr av det, men ville tatt henne til legen. Kan også hende at det kan være greit å la være å gi henne vann. Hun får i seg nok væske via mm eller mme nå:)

Skrevet

Det tar tid for at lukkemuskelen mellom magesekken og spiserøret utvikler seg, og noen kan faktisk få varige problemer med at den ikke lukker seg skikkelig. Vil da oppleve mye raping, sure oppstøt, halsbrann etc.

Nettopp fordi at vann er tynnere enn både melk og saft, kan årsaken rett og slett være at denne muskelen lukker seg ikke nok, slik at hun spyr opp igjen vannet, men klarer å holde tilbake tykkere væske/mat.

Skrevet

jeg har snakket med helsesøster og legen på hs, og de sa at det ikke var nok med væsken i middag og mme... de sa jeg kunne prøve å gi henne farris, eller nestle saft. saften har funket, har ikke prøvd farris.....

HI

Skrevet

men saften er jo tynn som vann, er den ikke??? hva om det er noe galt med lukkemuskelen? hva blir gjort da??

HI

Skrevet

Ingenting, det går som regel over av seg selv.

Hvis det mot formodning ikke går over av seg selv, så blir hun operert eller må ha medisiner.

Men for de aller fleste går det over av seg selv. Hilsen henne som reagerte på vann tidligere.

Skrevet

Får hun vann fra springen eller koker dere vannet, HI?

Skrevet

Gir du henne vann fra springen?

Koker du det?

6 mnd gammel skal du ikke trenge å koke vannet, men jeg har selv blitt dårlig av springvann som i utgangspunktet var helt tipp topp. Må ha vært noe i rensemiddelet eller annet som jeg ikke tålte.

Så hvis hun får vanlig springvann så prøv med flaskevann, renset vann eller kokt vann bare for å sjekke.

Skrevet

ok. hun skal på 8mnd kontroll i april, så da er det like greit å bar vente til da?? kan ta det opp med hs... eller burde jeg kontakte legen før denne timen???

HI

Skrevet

har prøvd alt. kokt kaldt vann, kokt lunket vann, kaldt vann fra springen, springvann som er varmet i mikro. vann med malt... kaster opp hver gang!!! :(

HI

Skrevet

Prøv flaskevann. Kan fremdeles være noe i vannet dere hun reagerer på.

Ellers har jeg ikke noe andre ideer.

Skrevet

Nei, saft er tykkere enn vann. Tro meg, jeg har kastet mye opp av vann, men tilsetter jeg litt saft så beholder jeg det.

Vannet blir seigere av saften.

Lukkemuskelen går seg som oftest til av seg selv, i verste tilfeller operasjon. Hadde nok ikke tatt alle sorger på forskudd nei!

Skrevet

ja, kan prøve på det..... kjedelig altså. storebror elsker vann. han vill heller ha vann enn juice, saft ol... men, kan ikke være like heller ;)

HI

Skrevet

Lykke til HI. Håper det funker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...