Gå til innhold

Dere andre hjemmeværende - har dere mye voksenkontakt?

Anbefalte innlegg

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Nå har jeg vært hjemmeværende i 3 år, har bare jobbet litt deltid mellom permisjonene. Er på slutten av permisjon nummer 2, og merker jeg blir litt gal av å ikke snakke med folk på min egen alder...

Har ikke så mange venninner jeg har god kontakt med, de fleste er i en annen livssituasjon enn meg (var 20 når jeg fikk første så det er ikke mange med barn), og de "skikkelige" vennene mine bor på andre steder i landet...

Jeg er omtrent aldri ute av huset for å treffe venner, kanskje et par ganger i året... Det jeg får av voksenkontakt er mannen, familie og når jeg hilser på naboen, hehe...

Merker jeg begynner å bli litt sliten av å bare tenke bæsjebleier og legosnakk hele dagen. Misforstå meg rett, jeg forguder barna mine og trives veldig godt med dem, men jeg savner å kunne være noe annet enn mamma og kone innimellom... Få kunne være meg selv og få litt input fra andre. Er redd jeg skal miste helt forståelsen for sosial omgang av dette, hehe...

skal være hjemme frem til høsten, men jobbe litt helg og kanskje noen kvelder i sommer. Til høsten begynner jeg på skole, nesten så jeg sier heldigvis, for jeg må ærlig innrømme det skal bli litt godt å omgåes folk på min egen alder, få utviklet meg litt og lært nye ting og få litt andre utfordringer... Og ikke minst få være meg selv!

Flere som føler det på samme måten, eller har dere alle haugevis med hjemmeværende venninner? hvordan syns dere det går?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja....holder på å gå på veggene her, men nå har jeg vært hjemme i mange,mange år.

derfor har jeg skrive et innlegg her inne ang hobby..hehe...

jeg kjeder meg så at jeg får ikke gjort stort heller,her hjemme,blir skippertak, er kun klesvask som går greit...

tror ikke det er bra,å være så mye alene, for når jeg er ute blandt andre,så skravler jeg høl i hue på de, og jeg er lissom en beskjeden type..hehe...ingen tror meg på det.

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Hehe, det er godt vi er flere :-)

Jeg var bare nødt til å søke meg inn på skole, jeg kjeder huet og ræva av meg innimellom =P

greit med skole da, så ungene får korte dager i bhg (jeg kan levere sent og mannen er tidlig ferdig)... Men det er ufattelig skummelt også, er jo vant til at ungene ikke tenker at jeg er rar eller maser, de syns jo jeg er kulest i verden uansett om jeg løper rundt her i morgenkåpe og joggebukse og ser ut som karius på håret=P

Skrevet

Det går i barnevakter og behandlere......

Heldige dere som er friske!

Skrevet

Open bhg 2-3 dagar i veka (har fått skikkeleg gode veninner der!), hobbyklubb annankvar veke (då med litt andre veninner/søster/svigerinne), og så har eg besteveninna mi som eg får ordentlege abstinenser om eg ikkje får treffe minst annankvar veke. I tillegg er eg så heldig at eg har ein pappa med heimekontor, han er dermed nesten alltid heime på dagtid, og tar meir enn gjerne imot besøk av barn og barnebarn rundt lunsjtider - det blir eit avbrekk for begge parter. Mamma er for øvrig og ofte heime på dagtid, jobbar deltid turnus. Og så har eg ei gamal mormor som eg pleier å "lufte" ein dag i veka (når eldste er i bhg, så eg berre har lille med meg), går på handlesenter, tittar litt og et lunsj.

Er innom hos svigers forholdsvis ofte og, ca kvar veke no i det siste, svigermor jobbar deltid turnus og svigerfar er pensjonist.

Og så har eg begynt å jobbe litt i helgene.

Så ja, eg har mykje voksenkontakt og hadde på ingen måte klart å vere heime med ungane såpass lenge (eldste begynte deltid i bhg litt før han fylte 4, lille er 2 år og 4 mnd og berre heime foreløpig) om eg ikkje hadde hatt det...

Skrevet

Jeg har alltid hatt endel voksenkontakt når jeg har gått hjemme med barna:

* Barselgruppe. Treff minst annenhver uke + trilleturer innimellom

* mor/barn trening

* Åpen barnehage 1-2 ganger i uka

* Trillegruppe gjennom turistforeninga eller frivillighetssentralen

* Babysang/småbarnssang

* babysvømming

Ellers har jeg trent på helsestudio når ungene er blitt litt større. har da hatt ungene i barneparken et par timer!

Du bør finne ut hva du liker å drive med og om det er noen aktiviteter i nærområdet du kan ha med barna på på dagtid!

Skrevet

jeg er så heldig at i begge mine permisjoner har det vært gode venninner som har hatt permisjon samtidig.

Når det er sagt, må jeg si at det er slik at det blir mye snakk om barn osv uansett.

Men mitt nyttårsforsett er å bli en bedre venninne og en bedre kjæreste. Dette tror jeg at ender med en bedre mor tilslutt. Med overskudd til å leke og tøyse. For at dette skal bli gjennomført har jeg satt krav til meg selv om at det er greit at jeg kommer først noen ganger. Konserter med venninner, sex på sofaen med kjæresten, en lørdag til meg osv.

Her til bygds har frivilligsentralen laget treff hver tirsdag, som jeg vet at flere i barselgruppa er med på. Det er genialt! Har du mulighet til å bli med på noe slikt? Nye mennesker er altltid spennende. Også blir det jo en fast ting og se frem til.

Bor du i indre østfold er jeg her!

Skrevet

Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver, Sauen og ungene!

Og etter mann min gikk fra meg har jeg iallefall følelsen av å være totalt fraværende i sosiale sammenhenger... Har jo plutselig ikke venner igjen!

Jeg skal også gå hjemme fram til skolestart til høsten. Tror det ska gjøre godt å komme seg ut blant folk igjen! Uvant med godt!

Skrevet

Jeg var hjemme i to lange permisjoner (jobbet bare 6 mnd mellom). Med eldstemann var det flere kjente som også var hjemme, og jeg følte vi var ganske mye ute. Med minsten var det bare meg, og jeg holdt på å gå på veggene til slutt :-/

Gikk i åpen barnehage med han mer for min del enn for hans - he he ;)

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Kanskje jeg skal prøve åpen barnehage igjen da!

Nå skal vi kjøpe en bil til og da har jeg bil også, så det blir lettere å komme seg dit... Blir litt tussete av å aldri komme meg ut blandt folk lenger=P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...