Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 5. mars 2010 #1 Skrevet 5. mars 2010 Jeg synes det er veldig greit å skrive her inne når det er noe som jeg lurer på.er ikke inne her så mye lenger men når jeg trenger råd,er det fint å henvende seg her inne=) Jeg sliter litt med meg selv for tiden, jeg er litt skremt av meg selv for å være ærlig.Jeg begynner å bli bekymret for om det kan være noe galt med meg. I jobben er det mye stress.føler meg helt tom når jeg kommer hjem til mann og barn,har på en måte brukt opp energien.har tungt fysisk og psykisk jobb. har en jente på snart 4 og en gutt på 1,5.begge er veldig energiske,og i en veldig tergende? periode=) så jeg tåler ikke så mye, spesielt fra 4 åringen.men jeg vet jo at hun er i den alderen hvor trassen kanskje ikke er sluppet enda.. Så med en 100% stilling, litt mer enn det kanskje, to små unger og en veldig snill og fin mann da,men litt lite engasjerende i husarbeid ol(veldig flink med barna da=)så har jeg så sinnsykt dårlig samvittighet for å ha så lite til overs med energi når jeg kommer hjem til dem,som er livet mitt liksom. Men nå i det siste har jeg rotet fælt oppi hodet mitt.jeg husker veldig dårlig,noe jeg har slitt med lenge,men blitt mye verre i det siste.jeg glemmer ting jeg skal ha gjort for kort tid siden,som f.eks 2 timer siden. nå begynner det å gå utover jobben også, og det er så ekkelt.kan ha stått å jobbet med noe en stund, og bli spurt om jeg har gjort det etter ett par timer,men så får jeg helt hjernteppe,å husker ikke på det.hatt flere slike episoder den siste tiden.for litt over en uke siden,mistet jeg forlovelseringen min,og kunne ikke komme på hvor jeg hadde lagt den.det verste var at det tok kanskje 4 timer før jeg merket at den ikke var på fingeren.det eneste jeg hadde gjort denne dagen var å ta solarium,så jeg skjønte den måtte ha blitt lagt igjen der. nå er den også helt borte,har ikke funnet den igjen:( jeg kan stå å fortelle en historie, men så glemmer jeg hva jeg snakker om, glemmer navn, tuller og blander sammen.ahh dette er så jævlig slitsomt, og de siste ukene har det som sagt vært flere store episoder.har også merket ved to anledninger da jeg har blitt helt rar i hodet,helt fylt opp liksom og har bare måttet gå oppe på rommet i det stille for å "hvile hodet". jeg var hos legen forrige uke, og nevnet det for han at jeg var bekymret, men han hadde ikke tid til å snakke med meg da,så måtte bestille en ny time for det,vente til slutten av mars=( blir lenge å gå å bekymre seg det..uff dette ble langt, å skikkelig vanskelig å skrive om men håper på noen råd eller tips her inne.godt å få sagt alt til noen=)
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 5. mars 2010 #2 Skrevet 5. mars 2010 Vet ikke helt hva jeg skal skrive, men hadde jeg vært deg hadde jeg dratt til legen og fått et sykemelding. Nå med en gang.... Høres ut som om hodet ditt, og kroppen, trenger hvile! Kanskje det hjelper å få slappet av litt. Det blir veldig hektisk å ha en full stilling+ med barn. Så kanskje en pause er tingen=) Lykke til =)
Gjest Skrevet 5. mars 2010 #3 Skrevet 5. mars 2010 Kom deg til lege FORT Kan du ikke bestille på Volvat da, så kommer du vel til med en gang?
Rampongi Skrevet 5. mars 2010 #4 Skrevet 5. mars 2010 Du høres overarbeidet og stressa ut. Kanskje lurt å fått en sykemelding asap og roa litt, før du skader noe. Heller en ukes sykemelding for å komme litt til hektene enn å ende opp med total utbrenthet eller noe.. Jeg er altså verken lege eller sykepleier, men jeg synes det virker som om det er litt mye for deg nå. Med ønske om en rolig og god helg!
Pengetreet Skrevet 5. mars 2010 #5 Skrevet 5. mars 2010 Det høres ut som om du er veldig sliten og trenger å hente deg inn litt. Du har tydeligvis en travel hverdag, men er du flink til å ta deg pauser hvor du får hvilt hodet? Jeg anbefaler meditasjon og/eller yoga på det varmeste. Jeg er aleneforsørger og fulltidsstudent og har fullt kjør fra morgen til kveld, hver dag. Jeg prøver å meditere ca 20 minutt hver dag og jeg kjenner hvordan jeg blir helt rolig. Tankekverna som går nonstop ellers, får seg litt hvile. Føles litt som en indre "blendavask" hehe... Men ta det også opp med legen din og få tatt noen blodprøver.
Synnøve_Solbakken Skrevet 5. mars 2010 #6 Skrevet 5. mars 2010 I tillegg til sykemelding, tror jeg du skal ta litt blodprøver for å se at det ikke er noe som feiler deg, f.eks. lavt stoffskifte eller mangel på noe (B-12 f.eks). Kanskje dere skulle vurdert vaskehjelp av og til, det er ikke så veldig dyrt. Lykke til
lille sprelle Skrevet 5. mars 2010 #7 Skrevet 5. mars 2010 Kanskje greit å prøve å rydde plass i hode til bare en ting av gangen? Også å se om du kan klare å prioritere bare det aller mest nødvendige en stund. (vet det er vanskelig) Lykke til!
Kamomille Skrevet 6. mars 2010 #8 Skrevet 6. mars 2010 Greit å få tatt noen blordpørver kanskje for å sjekke om ting er som de skal. Forsøkt å sette av tid til trening - det klarner hodet og gir mer overskudd på sikt. Selv om det er tungt å komme seg ut om kvelden/ettermiddagen, så forsøk likevel. Som en fysioterapaut sa til meg en gang; det er ikke når man er sliten man skal bestemme seg for om man skal trenge eller ikke. Sett opp en plan for når du skal ha egentid/trening. Selv om du er sliten så gå ut likevel. dersom du føler deg like elendig etter 15 minutter kan du snu og gå hjem igjen (da har du allikevel vært ute i 30 min!!) Forsøk å velge hva du vil prioritere nå når ungene er små. Det ER slitsomt med full jobb, husarbeid og små barn ( i tillegg til evt. et sosialt liv) Kanskje du bør fire på kravene på noe (gjøre mindre husarbeid eller få vaskehjelp?, Jobbe redusert en periode når barna er små?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå