Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #1 Skrevet 5. mars 2010 Jeg har prøvd mooncup for første gang nå. Føler at jeg får den på riktig plass, hører/kjenner at den bretter seg ut etter at jeg har satt den inn, og jeg merker ingenting til den. Koppen er under halvfull hver gang jeg bytter, så jeg blør ikke over. Men etter at den har sitti inne litt så kommer det alltid bittelitt blod på papiret. Ikke noe stor lekkasje, men det kommer litt så jeg har trodd den har vært full. Så bytter alltid da. Men den er jo ikke halvfull engang. Men jeg blir jo nervøs for at den sitter feil, evt. skal renne over. Har hvite bukser på jobb.. Hehe.. Så et spm. til. Her en dag hadde jeg den i en del timer for å sjekke den litt ut. Så gikk det skikkelig lekk etter at jeg hadde sitti i sofan en stund. Skiftet, men den var ikke halvfull da heller. Hvordan kunne den plutselig lekke da? Den skal vel ikke flytte på seg uansett hvordan jeg ligger/sitter?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #2 Skrevet 5. mars 2010 Jeg har divacup, men det går jo for det samme. Det holder ikke bare at den bretter seg ut, det er viktig å vri den en runde eller to rundt, dytte den litt inn eller dra den litt ut... Hehe, elendig forklaring, men jaja... poenget er at du skal få vakuum rundt kanten. da kan den både fylle seg opp og litt til, uten at det blir noen lekkasje:) hvis du får litt blod på papiret etterpå kan det være det som befant seg nedenfor mooncupen da den ble satt inn, men det blir jo ikke noen lekkasje av en dråpe eller to... og nei, den skal ikke kunne flytte på seg uansett hvordan du beveger seg, alt handler om å finne den perfekte plasseringen, du lærer med litt trening:)
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #3 Skrevet 5. mars 2010 Okey, nei det er ikke det som er igjen etter at jeg har satt den inn. Det er jeg ganske sikker på. Men da er det sikkert fordi jeg ikke har vridd den rundt da.. For det har ikke jeg gjort, jeg har bare satt den inn, og kjent langs kanten jeg. Så da har jeg kanskje ikke fått ordentlig vakuum da nei.. Da får jeg prøve å vri den noen ganger neste gang! ) Takk for svar )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå