Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #1 Skrevet 5. mars 2010 Mener å ha lest at man ikke bør gi babyer yoghurt før ca 10 mnd alder?? Stemmer dette? Men så ser jeg at Nestlé lager sånne Jogolino fra 8 mnd alder... dette er jo yoghurt og frukt. Ok å gi dette fra 8 mnd da??
Gjest Edemuli Skrevet 5. mars 2010 #2 Skrevet 5. mars 2010 Fikk beskjed på helsestasjonen at vi kunne gi vanlig youghurt fra 8 mnd. Bruker JA youghurten, den er det veldig lite sukker i.
Gjest ->>- Skrevet 5. mars 2010 #3 Skrevet 5. mars 2010 Anbefalingen for yoghurt generelt er ti måneder. Fordi det er jernfattig og kan hindre jernopptak i tarmen, i likhet med andre kumelkprodukter. Nestlé lager yoghurtprodukter for yngre grupper enn åtte måneder også. Jeg gjetter at disse produktene er behandlet på en annen måte enn den yoghurten du ellers finner i butikken - mener å ha hørt noe om spalting av laktoseenzymer ellerno, men husker ikke helt.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #4 Skrevet 5. mars 2010 Nestlé sine yoghurtprodukter fra 6 mnd er basert på MME og ikke kumelk har jeg hørt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå