Hikken Skrevet 5. mars 2010 #1 Skrevet 5. mars 2010 Phhuuuuuiiiii! Visning i morgen og så budrunde (jeg har allerede vært på visning der, men mannen må bli med i morgen godkjenne) og så gleeeeeder vi oss til å bli gjeldsslaver!! :-D
Hikken Skrevet 5. mars 2010 Forfatter #2 Skrevet 5. mars 2010 (for vi vinner selvfølgelig budrunden...)
Hikken Skrevet 5. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 5. mars 2010 Takk! :-D Hadde aldri i verden trodd at vi skulle få så mye som vi fikk iom at jeg er hjemmeværende og i tillegg har hatt inkoassosaker på meg takket være en snill ekskjæreste, men jaggu! Hipp hurra for lånemegler og Eiendomsfinans!
winneboo Skrevet 5. mars 2010 #5 Skrevet 5. mars 2010 Gratulerer så mye Sitter selv å venter på å få lånebevis..har fått et sånn ca tilslag da, men får et endelig på mandag. Gleder meg til å begynne å gå på visninger
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 5. mars 2010 #7 Skrevet 5. mars 2010 Åååå så heldig du er, hadde dere no egenkapital? Eller tjener mannen din bra i året? Hvor mye fikk dere innvilget?
Hikken Skrevet 5. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 5. mars 2010 Hehe.. Vi har null egenkapital (rakk så vidt å bli sammen før vi fikk barn, og sparing er ikke det vi har vært best på de siste årene), men jeg har fantastiske svigerforeldre som stiller med huset sitt som sikkerhet. Fikk 2,3 og er i himmelen! Gubben tjener vel drøyt 400 000 i året, av og til nærmere fem.
Missy med sine 2 barn (✿◠‿◠) Skrevet 5. mars 2010 #9 Skrevet 5. mars 2010 hadde du inkasso saker på deg da du søkte på lånet? Vi har også det,men har så lyst til å søke om lån ett eller annet sted for nedbetale dette, og forholde oss til det evt lånet i stedet for. og deretter kanskje ta opp en bittelite boliglån.. noe tips til oss hvilken bank vi snakker med om sånt? ;
Hikken Skrevet 6. mars 2010 Forfatter #10 Skrevet 6. mars 2010 Snakk med en lånemegler! De vet hva du skal gjøre! www.eiendomsfinans.no
winneboo Skrevet 6. mars 2010 #11 Skrevet 6. mars 2010 Nå ble jeg litt sjalu merker jeg. For vi har 350 000 i egenkapital og tjener tilsammen 700 000 i året, men fikk max 2 mill hvor vi da måtte gå inn med 10 % av kjøpesummen selv. Vi har ingen inkasso og har aldri hatt det heller, Hvor lånte dere?
Hikken Skrevet 6. mars 2010 Forfatter #13 Skrevet 6. mars 2010 Som skrevet over her, det hadde aldri i evrden gått uten svigers. Mannen i huset har rent rulleblad økonimisk, og svigers stiller med sikkerhet ) OG vi fikk god hjelp av lånemegler som fant ut hvor vi kan få det beste lånet og ordnet med det. Ta en tur innom www.eindomsfinans.no, der får man god hjelp!
husmus &2 Skrevet 6. mars 2010 #14 Skrevet 6. mars 2010 Dere får være forsiktig så dere ikke bor dere ihjel da, det virker jo ikke som inntekten deres var så høy... Sikkert litt lett å bli litt overilet i gledesrusen.
meg & to små vampyrer Skrevet 6. mars 2010 #15 Skrevet 6. mars 2010 Hva skjer egentlig når de stiller som sikkerhet? Må de ha betalt ned hele huset sitt for å gjøre det? Her har vi 4 skilte foreldre med dårlig råd alle sammen.... Men lurer på å undersøke muligehetene for om noen kan stille som sikkerhet, om de vil da... Og tør ikke spørre før jeg evt har jobb heller. Nå får vi ikke lån, har en inntekt. Har spart litt, ingen betalingsproblemer på noen noensinne... Må betale 8500 i leie istedet..
Magandang anak ko Skrevet 6. mars 2010 #16 Skrevet 6. mars 2010 Gratulerer med lån og (snart) ny bolig:o) Avdragene på et lån på 2,3 mill er ganske heftig å betjene på en totalinntekt på 400 000 i året. Håper det går rundt økonomisk framover for dere.
Hikken Skrevet 6. mars 2010 Forfatter #17 Skrevet 6. mars 2010 Fra om med august har jeg også full inntekt, og tro meg, dette er regnet på opp og ned og i mente, så det går helt fint ) Vi kan tåle ganske høye avdrag uten at det svir, hadde aldri lånt oss i hjel.
winneboo Skrevet 6. mars 2010 #18 Skrevet 6. mars 2010 Ok vi vurderer om vi skal ha sikkerhet i min fars hus eller legge inn egenkapital. Men det utgjør ikke noe forskjell da sa han mannen i banken. Off De regnet på at med et lån på 2 mill så kom vi til å betale ca 12000 i mnd. Jeg har nå bodd alene og har de siste 2 årene betalt 13 000 alene, så overrasket over at de tror vi ikke kan betjene mer enn 12 000 tilsammen. Men de frykter vel at renta kan stige og vi må kanskje betale det dobbelte. Men uansett det er veldig vanskelig å finne en 3-roms her i området til 2 mill, så jeg håpet på hvertfall 2,3 da det finnes boliger til den prisen som har to soverom. Skal skjekke ut den siden
winneboo Skrevet 6. mars 2010 #19 Skrevet 6. mars 2010 Nei de trenger ikke å ha betalt ned hele huset, men det må være formue i huset. Altså om huset er verdt ca 4 mill og foreldrene dine har kanskje 2 mill i lån på det(huslån, f,eks innbakt billån+ andre lån osv) så er det ca 2 mill som kan "brukes". De kan da gi dere sikkerhet på et beløp som ikke overstiger det de har belånt på huset og verdien på huset i seg selv.
Hikken Skrevet 6. mars 2010 Forfatter #20 Skrevet 6. mars 2010 Gjør det ) Vi er i hvertfall kjempefornøyde og anbefaler det gjerne videre. Tror ikke det er så mange som vet at man kan bruke lånemegler, og hvertfall ikke at det er gratis. De får provisjon av banken for hvert lån de selger for dem, og det er i deres beste interesse å skaffe dere det beste lånet de kan (men ikke for mye selvfølgelig, for hvis dere ikke klarer å betjene lånet får han/hun heller ikke de pengene han/hun skal ha ;o). Lykke til! Her ligger de fleste 3-4roms-leilighetene til 2,2 og oppover, så vi har akkurat nok hvis vi slipper unna en skikkelig budkrig. Skal på visning i drømmeleiligheten nå om 40 min! )
Rampongi Skrevet 6. mars 2010 #21 Skrevet 6. mars 2010 Masse lykke til Helene! Det er så stas å eie noe selv
winneboo Skrevet 6. mars 2010 #22 Skrevet 6. mars 2010 Skal absolutt skjekke ut tipset ditt. Og masse lykke til på visning idag Hold oss gjerne informert om dere finner drømmehjemmet
ano`num *17.03.10* Skrevet 6. mars 2010 #23 Skrevet 6. mars 2010 Auz! Misunner dere ikke! Vi har 2mill i lån, inntekt på 6-700 000 i året; likevell så svir hele huset av lønnen vår føler jeg. Vi har nytt hus å, så hos oss er det ikke noe uforutsett heller. Da tror jeg vi hadde gått konk. Håper det ikke gjør det hos dere de første årene heller. (Vi kunne forresten fått lån på hele 2,8mill da vi bygde her. Er sjeleglad vi ikke tok opp alt vi kunne i lån ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå