marvin Skrevet 5. mars 2010 #1 Skrevet 5. mars 2010 Er det noen som kan hjelpe meg å oversette Beatles sangen Imagine til norsk? Vi hadde denne sangen som solo sang i min fars begravelse(hans favoritt sang) Min mor er ikke så stødig i engelsk å ønsker seg en oversettelse. Jeg er ikke flink nok i engelsk til å oversette sangen på en god måte. Tusen takk:-)
Gjest Skrevet 5. mars 2010 #2 Skrevet 5. mars 2010 Du kan oversette ord og tekster her: http://translate.google.com/?hl=no#
Gjest Skrevet 5. mars 2010 #3 Skrevet 5. mars 2010 Forestill deg at det ikke finnes noe himmel Det er lett dersom du prøver Intet helvete under oss Over oss er bare himmel Forestill deg alle menneskene Som lever i dag Forestill deg at det ikke finnes noen land Det er ikke vanskelig å gjøre Ingenting å drepe eller dø for Og ingen religion heller Forestill deg at alle mennesker Lever i fred Du vil kanskje si at jeg er en drømmer Men jeg er ikke den eneste Og jeg håper du engang vil slutte deg til os Og at verden vil bli én Forestill deg ingen eiendeler Jeg undress om du kan Intet behov for grådighet og sult Et eneste stort brorskap Forestill deg at alle mennesker Som deler hele verden Hehehe... Kan ikke garantere noe, men.
Gjest ->>- Skrevet 5. mars 2010 #4 Skrevet 5. mars 2010 Men oversettelsestjenester som den til google er ganske ubrukelige til noe annet enn å få en røff oversikt over hva som står i en tekst. Den gir for eksempel forslag som dette: "Imagine no besittelse Jeg lurer på om du kan Ikke behov for grådighet eller sult En Brotherhood of Man Imagine all the people Deling hele verden" ...
Gjest ->>- Skrevet 5. mars 2010 #7 Skrevet 5. mars 2010 Oversettelsen var helt ålreit den, altså. =) Ville tatt bort "som" i siste setning.
marvin Skrevet 5. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 5. mars 2010 Tusen takk jenter! Nå blir mamma glad:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå