Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #1 Skrevet 5. mars 2010 Har det ikke falt dere inn at disse vognene er de eneste alternativene for mange? Spesielt for oss som bor i landlige strøk, og går turer på skogsstier, ubrøytede veier, humpete grusveier, osv. Og i all slags vind og vær. Aldri i verden om jeg ville kjøpt en av de små trehjulingene- ikke hadde jeg kommet noen vei med dem og ikke hadde jeg følt at den nyfødte babyen min hadde vært godt nok beskyttet. Dessuten er jeg 180 høy, og de aller fleste ´urbane´ vognene er laget for folk som er 165 (har dere merket at babyen ligger i knehøyde i de vognene - hvorfor så lavt??). Nei, takk og pris for store, stødige vogner! Hilsen Emmaljunga-frelst!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #2 Skrevet 5. mars 2010 Det var da også noe å hisse seg opp over.....God helg!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #3 Skrevet 5. mars 2010 De ER jo fryktelig tunge å løfte inn og ut av bilen og humpe opp og ned trapper. Det er størrelsen på hjulene som vanligvis avgjør om en vogn egner seg i ulendt terreng, og der vil jeg faktisk påstå at de røffe trehjulingene klarer seg bedre enn de tradisjonelle "drogene".
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #4 Skrevet 5. mars 2010 Jeg har et stort drog og et mindre drog. Trehjulinger er jeg ikke noe glad i, men det finnes heldigvis en mellomting! ;-) Hvorfor må det være enten eller?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #5 Skrevet 5. mars 2010 De er vel ikke noe mer med oss som kaller store vogner for tunge drog, enn det er med deg som liker de vognene? Jeg har hatt både simo og "urban" trehjuling, og for meg er simoen et tungt drog jeg kvitta meg med. Jeg bor på landet og triller også på skogsveier, humpete grusveier osv. uten problem. For meg er trehjulingen best for meg, godt det finnes mye å velge i, så kan man velge den vogna som passer best for seg selv!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #6 Skrevet 5. mars 2010 Problemet er at vi er dårlige mødre som velger trendye vogner fremfor sikkerhet og liggehøyde for babyen.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #7 Skrevet 5. mars 2010 Er faktisk helt enig med trådstarter jeg...syns absolutt ikke hun hisser seg opp heller. Herregud..jeg måtte nesten le her en dag,da kom på babysang og det faktisk sto iallefall 12 av 15 vogner som var Emmaljunga...helt hærlig. Med de snømassene som har vært i vinter er jeg jammen glad for at jeg har en Emmaljunga...ingen problemer å komme frem i snøvær,masse snø,høye brøytekanter osv. Mulig de er røffe disse såkalte trehjulingene...men har aldri sett så mange som har slitt med å komme seg frem med disse 3 julingene i vinter enn de som har store,gode,ruvende vogner. Dessuten er det masse plass når man er ute å handler. Å til å være stor vogn er den absolutt ikke tung å løfte eller håndtere. Syns faktisk den var mye lettere enn forventet og jeg er bare 1.63 og har null problemer med å håndtere den "ruvende" vogna.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #8 Skrevet 5. mars 2010 En ting er nå sikkert. Ungen er like lykkelig uansett :-) Og intetanende over valgene som blir tatt over hodet deres.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #9 Skrevet 5. mars 2010 Jeg er en av de som kjøpte liten og lett vogn denne gangen. Den er 7 kg tung og ikke akkurat noe problem å ta med ut i snøvær-. Sliter mye mindre enn de jeg kjenner med større vogner. Og mye greiere enn vognen vi hadde sist som var dobbelt så tung og umulig i slaps f.eks...
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #10 Skrevet 5. mars 2010 Hilsen Emmaljunga-frelst! -------------------- Hvis vogna di er så dårlig at du må lage en egen tråd bare for å rettferdiggjøre at du har dette dråget så beviser dette bare hvor dårlige vogner og hvor dråg tunge Emmaljunga og lignende vogner er.......... Ellers, så finnes det f eks joggevogner til nesten halve vekta som passer for "skogsbruk" og for lange personer. Men, det er en helt annen diskusjon, og som passer enda bedre inne på BARNEVOGNDEBATTEN som er fin plass, også for anonyme, å diskutere vogner.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #11 Skrevet 5. mars 2010 Jeg var en som omtalte Simo som drog i den tråden jeg tror du kommenterer (om bhg-vogn). For min del var det ikke negativt ment, det var mer en følelse av å måtte gå over til en stor vogn (til soving) når man begynner å gå over til mindre triller (til daglig våken-transport). Bare så det er sagt, jeg hadde selv en brio-kombi når småen var baby, så jeg er ikke av de som absolutt skal ha det minste eller trehjuling
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #12 Skrevet 5. mars 2010 Fordi de er noen tunge dråg. Men så har det seg slik at noen liker det også. Må da ikke bli så sår fordet. Mange kaller min elskede Bugaboo stygg, men jeg kan da ikke hisse meg opp av den grunn.
Gjest Skrevet 5. mars 2010 #13 Skrevet 5. mars 2010 Helt ærlig. De vognene du nevner er jo tunge. Skulle jeg hatt en slik en hadde det tatt flere mnd før jeg kommet meg ut. Med bekkenløsningen min hadde det ikke vært mulig å komme meg ut med noe så tungt. Og så lenge jeg ikke lar barnet sove i vogna uten at jeg holder vogna kan jeg ikke se hvordan min lille trehjuling skal være mindre sikker enn din tunge vogn
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #14 Skrevet 5. mars 2010 Anonym 21.37: Ok..så vogna er dårlig siden hun lager egen tråd på det??Hmmm... Rart dette egentlig....kanskje det er du som prøver å rettferdiggjøre at du har en simpel trehjuling eller noe og bare er missunnelig og irritert på at du ikke har kjøpt en stor solid og god vogn som Emmaljunga sin. Verdens beste vogn syns jeg,så får andre bare si akkurat hva de vil om den saken..jeg angrer ikke et sekund på det dere kaller for dråg eller hva det måtte være. Barnevogndebatten el her inne..samme det vel..mange andre tråder som sikkert også ville gjort seg bedre andre steder,så da kan vel denne tråden være her også. Missunnelig eller??? Jeg ELSKER min Emmaljunga.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå