Gå til innhold

Sliter med mangel på søvn, flere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg sovner aldri før 2-3 tiden og da er jeg oppe for å tisse igjen rundt 5, og sovner igjen rundt 6 og som regel starter dagen rundt 8 -9.. Vet ikke helt hva det er, men kroppen er liksom urolig, ligger nesten å rster.. jeg kan være så trøtt som bare det, men det er som om kroppen nekter. Noen ganger må jeg rett og slett stå opp og tusle rundt i huset eller sitte på dataen til jeg kjeder meg til søvn. Kan være nurket da, som har begynt å bli svært aktivt om natten, men det i tilegg til alle mine runder på toalettet, så føler jeg at jeg omtrent døgner. Hvordan skal dette gå, huff, blir jo ikke akkurat noe bedre når nurket kommer på utsiden heller liksom.. Kjenner nervene begynner å bli litt frynsete nå ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sliter jeg også...våkner flere ganger, får ikke sove igjen, og føler at jeg får dårlig søvn ila de få timene jeg sover. Står opp før kl 6 for å gå på jobb, jobber enda 100% men sliter veldig nå, er så trøtt om dagene at jeg sliter med å få gjort jobben min, henger snart ikke sammen lenger, har et barn fra før av også. Vet ikke hva jeg skal gjøre, klarer ikke å hente meg inn igjen. Kan man bli delvis sykemeldt pga dette....? Eller må jeg bare ta noen egenmeldingsdager for å sove....?

 

Sender masse sovestøv til deg HI :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan bli delvis sykemeldt for dette ja.

det er en tilvenningsprosess .. kroppen venner seg til nattevåk..

men et lite tips til urolige ben og leggkramper er kalium og magnesium, ta vitamin tilskudd og eller spis banan. det har hjulpet mange med urolige ben. mange blir også mer urolige i kroppen og bena om man går mye i løpet av dagen. prøv å sitt med bena høyt på kvelden, ta et bad eller en dusj, få gubben til å massere legger og føtter før du legger deg.. det kan hjelpe litt. og mannen reagerer ofte positivt på å få lov å delta:)

 

håper noe av det var nyttig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvordan det føles.. Sover aldrig mer enn kansje 3 timer om natten og får meg en liten hvil på ettermiddagen.. Sliter en del med ødelagt rygg og finner aldrig en god liggestilling.

Men nå, prøve å sove litt til før gubben ska på jobb zzZZZ... Sender John Blund til deg når han er ferdig her :) Håper det ordner seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kjenner meg godt igjen.. Er oppe flere ganger og tisser, dupper av litt og opp igjen.. Er veldig urulig i kroppen selv, er som at alt går på et høyere gir, er som at kroppen ikke klarer å slappe av.. Trur det har litt med at det kan vere vanskelig å finne en god sovestilling. Prøver selv å roe ned på kvelden, bare slappe av. Dette har hjelpt en del. Og så kommer man inn i en ond sirkel der man er redd for å ikke få sove, og da blir man jo liggende å irritere seg og tenke over det, trur kroppen blir veldig urulig av det. Du må bare tenke på at du får sove igjen, og om det ikke blir i natt så neste natt, det viktigste er at du prøver å ikke tenke på det som et stort problem, og at det er helt normalt! Men forstår frustrasjonen godt! Har selv hatt det sånn i over en mnd nå.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...