Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #1 Skrevet 5. mars 2010 Har et par gensere som lukter litt svette selv om de er nyvasket. Bruker deodorant og dusjer daglig, men likevel kommer det litt lukt på noen plagg, og den går ikke bort i vask :-( Noen som vet hvordan jeg kan få bort lukten?
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ i magen Skrevet 5. mars 2010 #2 Skrevet 5. mars 2010 Prøv 60 graders vask. Går det ikke bort da ville jeg ha kastet de...
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #3 Skrevet 5. mars 2010 Du kan prøve å legge de i eddik-vann (bruk den sterke eddiken på ca 35%, får kjøpt på dagligvarebutikk) før du vasker. Tror jeg fant noen tips her eller googlet noe lignende en gang. Tror jeg fikk noen treff på klikk.no Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #4 Skrevet 5. mars 2010 Takk for tips! :-) Plagget som lukter nå tåler egentlig bare 30 grader, så 60 kan bli litt voldsomt. Får prøve eddik først, så 60 grader. Vis ikke må jeg jo bare kaste det, kan ikke gå rundt å stinke heller. Kjipt med et nesten nytt plagg da :-(
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #5 Skrevet 5. mars 2010 Er det acryl eller annet kunststoff? De har gjerne en tendens til å suge til seg svettelukt.... Og det lukter gjerne mer/vondere med slike klær også!! Naturprodukter som bomull er mye bedre slik;)
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #6 Skrevet 5. mars 2010 prøv å helle litt eddik i skuffen for skyllemiddel, neste gang du vasker plagget. Eddik fjerner lukt
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #7 Skrevet 5. mars 2010 La Vanish virke på svetteflekkene under armene først så vasker du dem på 60 grader. (Selv om det står 30 på vaskeanvisning..da det ikke er høy nok temp til å få det bort). Hadde kastet dem hvis det ikke hjelper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå