Gå til innhold

Denne vinteren merkes godt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne vinteren har vi bestilt ved hele 3 ganger siden vi gikk tom for ved to ganger i vinter og vi har brukt dobbelt så mye ved som ifjor.

Ungene har slitt ut vinterskoa sine så vi måtte kjøpe nye forrige uke, kan jo ikke gå i cherrox heller da i 18 minus... De har faktisk aldrig hent at de har slitt ut vinterskoa sine før.

Jenta mi har slitt ut en boblebukse, det har hun heller ikke gjort før.

Jeg har slitt ut vinterskoa mine og trenger ny jakke neste vinter.

Men så har vi aldrig hatt vintre som denne før heller, det har ligget på en gjenomsnittstemperatur på ca 10 minus i siden føre jul.

Vanligvis har vi omtrent ikke vinter i det hele tatt, det pleier å være som høsten her om vinteren med regn og blåst og lite snø. Men denne vinteren har ingen sett maken til siden 1956 hørte jeg noen si så nå lurer vi på hvor det blir av den globale oppvaringen? Det må heller være den globale nedfrysningen hehe :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har hatt godt med snø i vinter og dermed har det blitt lite slitasje på dressene til barna. Det blir verre når snøen minker og de sitter rett på asfalt og grus, da tenker jeg vi merker det.

Global nedfrysing, hehe.. morsomt! :-)

Skrevet

Ungene mine har slitt ut ett par goretex vintersko og det har det ikke gjort før. Dressene er også nokså gjennomslitte, selv om det har vært masse snø. Men i vår familie har alle satt pris på å oppleve en skikkelig vinter i lavlandet her i vest :-)

Skrevet

Hva slags dresser har dere? Minsten har brukt KappAhl sin dress (husker ikke om den heter noe mer) og bortsett fra at den ene strikken til å trekke under støvelen har gått i stykker ser dressen ubrukt ut. Han er en gutt som liker å bruke seg ute og er absolutt ingen forsiktig gutt, så dressen holder mål i snø iallfall.

Skrevet

Denne vinteren er en helt vanlig vinter her oppe, om enn litt mer minus grader enn vanlig. Har faktisk brukt mindere ved enn vanlig. Vi etter isolerte i høst, å gjett om vi er glade for det.

Skrevet

Har ikkje merka det på same måte som dåke... Det går ikkje så mykje ved, har nytt hus med store vindauge som samlar saman all varmen som er å få frå sola. Har ikkje fyrt på i alle fall ei veke no, og temperaturen inne ligg mellom ca 19 (morgonen) og 25 (ettermiddag, med sol i stova). Det er då mellom -5 og 0 grader ute. Har på varmekablar på badet og nede i yttergangen.

Har ikkje merka nokon stor slitasje på dressane heller, men eg har ikkje undersøkt barnehagedressen til eldste så nøye. Lille har ikkje vore ute når det har vore veldig kaldt, ho har det ikkje godt i kulden, griner og vil inn. Herlig no når det er rundt 0, sol, blå himmel, (bortimot) vindtille og masse snø!

Svogeren min sa det så fint her ein dag; "Blir da meir global oppvarming no kjem vi til å snø inne!"

Skrevet

Har gått vanvittig mye ved. Men bortsett fra det er jeg veldig fornøyd. I fjor vinter brukte sønnen min 3 vinterdresser fordi det var så lite snø i akebakken . Den siste dressen var ikke helt utslitt, den hadde igjen 10 skoledager i seg.

I år har han brukt en dress, de 10 siste dagene som var igjen av dressen i fjor, og har startet på ei skibukse.Han har nå fått vannkopper noe jeg håper varer til snøen i akebakken er borte.

I barnehagen er ikke akebakken like ille så hun kan kanskje bruke barnehagedressen som hjemmedress neste år.

Synes det er forferdelig dyrt med vinter.

Skrevet

hehe..anonym..kunne høres ut som mitt barn du beskrev.. Enn det min ødelgger med klær.. Vinter er dyrt ja, men han får jo hull i bukser på knærne innen en uke så blir en dyr sesong sommerhalvåret også..

men merker det her også på dresser. min har en gammel arv som har bruker til hjemmebruk. En ny som han bruker på skolen. Begge er veldig slitt nå, men får holde ut sesongen. Så snøen gjør jo godt for det og da!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...