Gå til innhold

Ang salg og omregistrering av bil. Trenger hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 3 år siden kjøpte jeg en bil, min daværende samboer skrev under som medeier i vognkortet og på lånet. Det ble slutt mellom oss for 2 år siden, og min nye samboer har nå tatt over lånet sammen med meg på bilen. Da jeg fikk hjelp av banken til å flytte lånet sa de at de også skulle hjelpe meg med å få omregistrert bilen fra min eks til min nye samboer. Det viser seg nå at dette ikke har skjedd.

Vi holder på med salg av bilen, grunnet overgang til større bil, men nå er jeg livredd for at dette med vognkortet kan ødelegge alt. Jeg har et skriv fra min eks hvor han har fraskrevet seg alt som har med bilen å gjøre, både bruk av den og lånet på den. Likevel er jeg redd for at jeg nå ikke kan selge den uten hans samtykke... Han kommer nok da mest sannsynlig til å nekte å skrive under, eller kreve en pengesum av meg for å gjøre dette... Jeg er så fortvilet!

Er det noen som vet hvordan dette fungerer? Jeg står som eier av bilen, og lånet står i mitt og min nye samboers navn. Min eks står som medeier av bilen,m en har skrevet under på et skriv hvor han fraskriver seg alt ansvar, bruk og lån på bilen. Kan han kreve noe av meg ved salg? Må han skrive under ved salg av bilen...?

Er så redd for at han skal ødelegge for meg... Han har terrorisert meg på tlf siden bruddet, og utpresset meg og krevd penger av meg siden det ble slutt... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om en bil med medeier skal selges, så må BEGGE skrive under, evt det må foreligge en fullmakt. En av eierene sin underskrift alene er ikke godt nok.

Og som medeier av bilen kan han også, om salget går med overskudd, ha krav på penger fra salget.

Skrevet

Nei, så lenge du har bevis for at det er du og ny samboer som har betalt for bilen (regner med at betalingen av lånet er registrert fra din eller mannens konto) i tillegg til skrivet hvor han skriver at han ikke eier bilen og fraskriver seg alt, da har du ditt på det tørre. Når du sender inn omregistreringsdelen av vognkortet og ditt navn står i det, så holder det at du har skrevet under. Og skulle noen protestere så har du jo bevis:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...