♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 5. mars 2010 #1 Skrevet 5. mars 2010 Lille Leah på 3,5mnd (8uker korrigert) har siden tirsdag vært kraftig forkjølet, potte-tett og hoster som en gal (virker som slim hoste) og tung pusta. Ingen feber heldigvis. Var hos legen med henne igår bare for en skjekk. Han hørte ingenting på lungene og så lenge hun ikke hadde feber, spiste godt og hadde 2-3 tissebleier i løpet av dagen var det kjempe bra. Så var ikke noe å gjør med det, måtte gå over av selg selv. Satt i går kveld å leste om RS-viruset og mye av det minner om det Leah har som symptomer. Og er jo spesielt utsatt for små som er født for tidlig. Og i dag syns jeg hun virker slappere enn vanlig, sover for det meste. Men spiser noen lunde det samme til hvert måltid hver 3 time ca. Virker litt blek, men ikke feber. Har tissebleier og avf i dag. Men ligge rbare her på sofaèn å sover. Søve hodt på nettene au. For kanskje ringe legevakten i løpet av kvelden/helga. Men lekevakten her i byen er jo håpløs, så sikker ikje så mye hjelp der.. Off blir litt motløs.
♡ A & E ♡ Skrevet 5. mars 2010 #2 Skrevet 5. mars 2010 Det er lett å finne likheter om man sitter å leser om sykdommer. Det viktigste er vel å følge med på allmenntilstanden og når det gjelder RS viruset skal en vel følge med luftveiene, om de blir tette (rett meg gjerne om jeg tar feil). Da eldstemann var mindre var det tilfelle av RSvirus i barnehagen og han var i tillegg syk men det var ikke snakk om å ta noe mer sjekk hvis ikke det tettet seg til i bryst/han slet med pusten og selvfølgelig at han fikk feber som ikke gav seg. God bedring til prinsessen, håper det gir seg raskt
* 5 om dagen * Skrevet 5. mars 2010 #3 Skrevet 5. mars 2010 uff... får vonde minner frem her. jeg hadde en 3 ukers gammel jente baby, som fikk rs virus, og det er noe jeg kunne vært foruten. Ikke stort dere får gjort,men pass godt på,det endrer seg veldig fort. rs-virus er jo egentlig bare en vanlig forkjølelse, men siden de ikke er så sterke,så klarer de ikke å hoste opp slimet som vi gjør. det setter seg i bronkiene, og gir da rs-virus. etter sykehusoppholdet, så gikk jeg mye med henne på armen, (min arm gikk fra hennes hals,og ned på magen,så ho lå på min arm,på en måte ) og klappet henne mye på ryggen,dunket på en måte,så slimet løsnet, ikke lett å forklare men, det lærte jeg av fysioterapeuten på sykehuset. kunne holde på ca 30 min av gangen,måtte holde på litt,for å gi det en virkning. da løsnet det raskt,og det gikk over, men det var 3 tøffe uker,derav 2 på sykehus,også i respirator. god bedring til tulla di :-)
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 5. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 5. mars 2010 Tusen takk for svar Det er ikke mye grei når di små er slappe og syke.. Men får bare følge med å se hva som skjer.. skal prøve den teknikken du hadde ♥5 om dagen♥ . E ikje det samme teknikk som enn bruker på kolikkunger eller?? for satse på at det går fort øve ..
* 5 om dagen * Skrevet 5. mars 2010 #5 Skrevet 5. mars 2010 det er mulig, men jeg har ikke hatt kolikk på noen av min 5. men jeg tror det,når jeg tenker etter,den teknikken er iallefall veldig fin..... husker jeg gikk mye da, og med musikk i bakgrunnen....hehe..hun sovnet alltid før den 3.sangen var slutt :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå