Kokkeli nyter våren:) Skrevet 5. mars 2010 #1 Skrevet 5. mars 2010 Jeg er veldig restrektiv. Mener kroppen har godt av å ordne opp selv. Har man vondt i hodet bør man stresse ned og prøve å slappe av til det går over. Kan jeg ikke det (f.eks jobb) tar jeg to paracet og prøver å tenke over hva som gjorde utslaget til en annen gang. Barna får utrolig sjelden paracet. De får ikke paracet bare fordi de har lett feber.. f.eks. Merker at noen gir paracet til barn bare feberen stiger over 37.5 grader.. Helt unødvendig etter min mening. Jeg gir heller paracet ut fra allmenn tilstand. Hva mener dere? Er dere flinke til selv og høre etter signaler kroppen deres sender??
Musemor med tre søte små Skrevet 5. mars 2010 #2 Skrevet 5. mars 2010 Jeg tar heller ikke så mye. Gutten, vel. Han har bare hatt feber en gang, nå har var litt over 1 år, og det endte i feberkramper. Tror kanskje jeg vil være litt rask med å gi febernedsettende.
Lene~mor til tre Skrevet 5. mars 2010 #3 Skrevet 5. mars 2010 Det tar vi veldig sjelden, husker faktisk ikke sist jeg tok paracet... Drøyer med å ta eller gi det lengst mulig egentlig
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 5. mars 2010 #4 Skrevet 5. mars 2010 nei, er ikke så rask å gi ungene paracet, synes kroppen bør ordne opp selv når de er syke. Selvfølgelig vurderer jeg allmenntilstanden deres, og de får om de har vondt i ører ol. Hørte faktisk her i går at 1 enkelt paracet bruker kroppen 6 måneder å skille ut. Paralginforte bruker kroppen 10 år å skille ut.
❤ mamma til 2 ❤ Skrevet 5. mars 2010 #5 Skrevet 5. mars 2010 Prøver så lenge som mulig uten,,, men har jeg eller ungen høyfeber +39,5 så tar vi det.
Ranveig R Skrevet 5. mars 2010 #6 Skrevet 5. mars 2010 Kjem an på kva ein meiner med "mykje" og "ofte". Eg har hatt mykje problem med hovudverk, migrene og vond nakke, så eg tar smertestillande når det må til, spesielt saman med migrenemedisinen. Hovudverken har heldigvis blitt mykje bedre med bedre søvnmønster, utan p-piller, utan koffein og med bedre kosthald. Ungane her er ofte sjuke og har ofte (høg) feber. Dersom det "berre" er feber som er problemet gir eg paracet når dei bikkar 39,5. Men ofte er dei (spesielt lille) heilt utslått og har tydeleg vondt før ho bikkar 39. Ho har og i periodar hatt nokre vanvittige skrikeøkter, som nevrolog #1 meinte muligens kunne vere migrene, men som nevrolog #2 no meiner ikkje er det. Uansett så meiner vi at ho har (hatt) smerter ein eller annan plass av ein eller annan grunn og det har skjedd fleire gongar at vi har gitt paracet for å sjå om det hjelper. Og det har det gjort i alle tilfellene så vidt eg huskar. Nevrologen sa at det var fritt fram for å gje smertestillande dersom det hjelpte, men at det var lurt å veksle mellom paracet og ibux om det blei fleire gongar i veka over tid, så ikkje jenta skulle få "parcethodepine".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå