Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skrevet ang . dette før, men nå er babyen født og er i dag 12 dager gammel. BF flyttet ut når jeg var ca.1 mnd på vei. Har hele tiden vært frem og tilbake på om han ønsker kontakt med barnet, men har nå besluttet at han ønsker å bli "helgepappa". Han har etter fødselen besøkt babyen fire ganger, tilsammen ca. 2 timer.

I dag fikk jeg en sms hvor han lurte på om han bare kunne komme å hente ham med engang for å ta han med på en "skryterunde" som han så pent kalte det. Hva mener dere? Er dette greit???? Jeg fikk skikkelig angst og sa nei. Forklarte han at slike ting må planlegges, spes. i forhold til mat osv. Babyen min fullammes og i perioder går det kun en time mellom ammingene. BF er 32 år og en "voksen mann", men har ingen erfaringer med babyer. Når han har vært her har han hver gang takket nei til å være med på badet for å stelle han. Er det bare meg eller burde han ikke i det minste lære seg å skifte bleier før han tar ham med seg på bytur for å "vise han frem"??? Selv har jeg knapt vært ute på en liten trilletur med han etter at vi kom hjem fra sykehuset. Jeg smågruer meg til å ta han med meg på bytur for første gang, mens det virker som BF tar så lett på allting....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk råd fra helsesøster om å unngå store folkemengder de første 6 ukene pga høy smittefare for en liten med null immunforsvar. Jeg ville nok nevnt dette i tillegg til å kreve at han skal kunne skifte bleie først, og at så lenge barnet fullammes, så skal samvær med hos mor. Men det er bare meg, da.

Skrevet

Forstår veldig godt at det er vanskelig for deg. Babyen her ble født midt i det verste svinehysteriet. Jeg startet tidlig med å gå på tur, men unngikk de størstw folkemengdene og babyen lå godt beskyttet i vogna. Da hun var litt to uker spurte barnefar om han kunne ta henne med og vise henne fram på jobb. Jeg matet rett før de dro og minnet ham vennlig på at alle ikke behøvde å "pelle" på henne og hvor viktig det var med håndvask. han var borte i litt over en time, så fikk jeg matet igjen. Nå har han skiftet bleie mange ganger, men bleiskift var ikke nødvendig på den korte turen (han hadde med seg stellebag da).

Poenget mitt er kanskje at du ikke behøver å "niholde" på babyen, la pappaen slippe til, men han selvfølgelig må vise hjemme at han kan skifte en bleie før han får være alene med babyen, ja. Prøv å ikke besvar hans ønsker om å ta med babyen ut med panikk og kjefting, men et forsiktig ja, men da må vi gjøre det sånn og sånn.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...