Kyllingbein Skrevet 5. mars 2010 #1 Skrevet 5. mars 2010 Noe kosemat som er god og ikke alt for avansert? Takker for tips og oppskrifter.
Verdens tøffeste mamma Skrevet 5. mars 2010 #3 Skrevet 5. mars 2010 Del fileetene i biter. Stek opp. Stek paprika, løk og litt chili. Ha det sammen i en gryte. Hiv på fløte og kok litt. Ha i salt pepper og karri. Server med tagliatelle.. Kjempegodt!!
Kyllingbein Skrevet 5. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 5. mars 2010 Mm ja det er godt. Men det føles litt for sunt. Hehe. Jeg trenger noe fett, smakfullt med deilig saus og ris eller potet av noe slag.
OsloMor Skrevet 5. mars 2010 #5 Skrevet 5. mars 2010 Do kan jo lage en fet dressing til hehe, litt omvendt problemstilling her, og klaske på en osteskive og bacon;)
Kyllingbein Skrevet 5. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 5. mars 2010 Ja det hørtes godt ut. Kjenner jeg blir sulten av å lese ingredienser. Hehe- Flere?
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 5. mars 2010 #7 Skrevet 5. mars 2010 Del kyllingfileetene sånn halvveis i to (slik at de åpnes opp som en bok), smør på litt kremost(den varianten du liker best, den med krydder funker bra:) ), krydre gjerne litt ekstra. "Lukk" de sammen igjen, og snurr rundt spekeskinke (eks.parmaskinke), evt.bacon. Brun litt i panna, og etterstek i stekeovnen (200 grader i ca 20 min, varmluft, da blir de gjennomstekte i min ovn hvertfall!). Lag egne båtpoteter, skjær poteter opp i båter, krydre godt med det krydderet du vil ha, og hell over litt olje. Stekes sammen med kyllingen, trenger kanskje litt lengre tid.. Lag saus, type pose Går jo an å servere brokkoli/salat ved siden av for å lette samvittigheten litt
Kyllingbein Skrevet 5. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 5. mars 2010 Nam nam. Hehe ja en liten salat skal det jo være til. Salat med saus er godt. Hmm. Snart så jeg må sende handleliste til min kjære nå. Har dere andre favoritter?
husmus &2 Skrevet 5. mars 2010 #9 Skrevet 5. mars 2010 Gorgonzolasaus og pennepasta. Jeg har fått helt dilla. Hadde det i går og skal ha det igjen i dag. Forferdelig usunt.
wirre;o) Skrevet 5. mars 2010 #10 Skrevet 5. mars 2010 Del fileteni strimler, stek løk og parprika gyllent, hiv i kyllingen og oppskåret sjampingnon ( eller hvordan det nå skrives...). Mens det surrer, kok opp vann i en kjele og hiv i tagliatelle. Ha så matfløte og litt strimlet ost oppi kyllingblandingen din. Varm det opp, hiv i den ferdigkokt tagliattelen. Vips! Herremåltid på 1-2-3!
Gjest Skrevet 5. mars 2010 #11 Skrevet 5. mars 2010 Du trenger: 4 kyllingfileter 1 stor rødløk 2 paprika, gjerne forskjellige farge 1 rød chilli 1 hvitløk uten fedd 3ss mango chutney 1 stor fløte 2 terninger grønnsaksbuljong revet ost ris brokkoli Stek kyllingfiletene i smør med pepper, etter de har hvilt litt skjær de i skiver og fordel de i bunnen av en ildfast form. Finhakk løk, paprika, chilli og hvitløk, fres det i litt olje. Tilsett mango chutney, finhakket buljong og fløte, kok opp og hell over kyllingfiletene. Ha revet ost på toppen og inn i ovnen på 220 mens du koker ris og brokkoli.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå