Gå til innhold

Stor fordel med keisersnitt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

når livmor ikke trekker seg sammen!!!!! Ser av et innlegg her at noen hadde opplevd det og trodde det var en sammenheng med at det skjedde pga ks og det er FEIL. Jeg har hatt dette problemet og opplevde det under et katastrofesnitt med nr. 1 og under normalfødsel med nr. 2. Det var mye lettere for legene å stoppe det under ks, for da kunne de massere livmoren direkte slik at den trakk seg sammen. Når det skjedde under vanlig fødsel med nr 2 ble jeg lagt i nakose og sendt rett på operasjonsbordet... Jeg mistet MYE mer blod n¨r jeg måtte gjøre dette etter vaginal fødselen enn under KS.

Neste gang blir det KS uten tvil!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja til selvvalgt keisersnitt! Synd det skal være så vanskelig noen steder og lett andre steder. Det burde være en menneskerett å få BESTEMME selv så lenge en har satt seg inn i konsekvensene.

Skrevet

Enig, men burde få velge selv. St.Olavs er kjempegode på dette med selvvalgt k ; så lenge man er opplyst og reflektert og er villig til å gå til samtaler, så får man løfte om ks. Takket være dem fikk jeg et fint svangerskap til tross for fødselsangst, og de har gjort meg tryggere slik at jeg kanskje vurderer vanlig fødsel neste gang.

Men dette skulle jo vært en selvfølge på alle sykehus. Jeg syns oppriktig synd på kvinner som vet hva de vil men ikke blir hørt av sykehuset sitt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...