Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #1 Skrevet 5. mars 2010 Jeg er en meget distre person, men mange tanker om et perfekt resultat på familiebesøk, feiring av bursdager og andre selskapligheter... Men jeg får det aldri helt til å gå som planlagt... For en gang skyld har jeg lyst til å få dette til på egenhånd, med bakin (noe jeg IKKE er flink til) og å ha et ryddig og fint hus.... Så dere som har garantert mer erfaring enn meg innen dette, hvordan kan jeg få dette tik å gå som smurt i morra da barna til min mann skal feires med hans familie??? Vet mannen alt har sikkret seg med å be moren sin om å bake noe, men føler det blir for dumt å ikke diske opp med noe selv.... Og ble litt fornærmet for å være helt ærlig på at han ikke tror jeg klarer å fikse noe selv... Ryddet og vasket har jeg alt gjort, men føler aldri det er bra nok... Uff har skikkelig prestasjons angst her jeg sitter....
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #2 Skrevet 5. mars 2010 nøkkelordet for å få et perfekt kakebordet er å begynne tidlig å planlegge hva du skal ha, og bake litt etterhvert i ukene som har vært. en dag med baking blir alltid kaos:) nå vet du det til neste gang:)
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #3 Skrevet 5. mars 2010 Lag heller en enkel smashing dessert. Is med varm culi eller noe. Nøkkelen til et perfekt selskap er forbredelse.. Dekk bordet før de kommer, ( ha det du trenger senere stående klart) ,gå over med med mopp før de kommer, pass på at ting som do-papir og et rent håndkle på do, ta frem drikke varer, kjøl vann med en sitronskive i, ha isbiter. MØTT gjestene i døra, ta klærne og ønsk dem velkommen. Ta vare på dine gjester behov altså etterfyll glass, tilby drikke, ha en koslig dialog. De beste selskapene jeg har vært i har vært hold av en avslappet forbredt vertinne, med masse smil og latter. De verste er når vertinnen løper rundt som et pisket skinn, glemmer å servere drikkevarer/ etterfylle glass og er generelt stresset og gjestene må hjelpe til med å forbrede, rydde osv selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå