Gå til innhold

Hva syn dere om denne oppførselen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok bussen tidligere. Var bare meg og to ungdomer som var med. Plutselig hører jeg et dunk. Noen som kater en snøball inn i siden på bussen. Bussjåføren bråbremser, rygger tilbake. Stopper bussen, hopper ut og legger på sprang etter to gutten i 8-10 års alderen (de som kastet snøbal) Han når dem igjen, tar tak i dem og begynner å dryle en masse snø på dem. Han tar så tak i det ene gutten, løfter ham høyt opp o slenger ham i bakken. På dette tidspunktet havner de bak en snøbarre, sånn at jeg ikke ser hva som skjer videre. Bussjåføren kommer frem etter to tre min, går inn i bussen og kjører videre. Jeg ser de to guttene stå igjen, og de er tydelig opprørte (gråter)

Jeg forstår bussjåførens raksjon på en måte, men jeg syns det var ekkelt. Hadde lyst å springe ut og spørre hva han holdt på med. Og hadde faktisk reist meg på setet på vei ut da han kom tilbake til bussen.

Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville nok ha sagt ifra til sjåføren at han reagerte litt vell hardt i dette tilfelle.

skjønner jo på et vis at han er drittlei alt som har pek å gjøre, men lutt drøy oppførsel.

Ring bussselskapet å forlang en forklaring på dette?

Skrevet

Jeg hadde ringt buss selskapet og klaget på oppførselen hans... Og tatt tak i det med sjåføren, bedt om navn ol. Men nå er ikke jeg den som er redd for å ta tak i slikt når d skjer... Men ring buss selskapet å klag på oppførsel og be de ta tak i det som skjedde....

Skrevet

Selvsagt er ikke dette akseptabel oppførsel. En ålreit reaksjon ville være å gå av bussen for å få pratet med ungene, følge dem hjem og eventuelt stille opp som vitne på situasjonen når foreldrene forhåpentligvis tar kontakt med busselskap og eventuelt politi.

Man gir ikke småunger juling fordi de driver med rampestreker, ei heller fordi man har en røten dag på jobben og har vært borti tjue drittunger som gjør pek siste uka.

Skrevet

Han var vel møkkalei av sånne drittunger!

Hadde gjort akkurat det samme!

Skrevet

En ting å stoppe å si fra muntlig, men slik sjåføren reagerte er langt over alle grenser, ville sagt fra til buss-selskapet, og eventuelt politiet.

Skrevet

Jeg hadde garantert gaatt av bussen aa snakket med guttene. Spurt hvordan det gikk med de. Saa hadde jeg ringt busselskapet aa klagd paa sjaaforen, deretter tror jeg faktisk en anmeldelse hadde vaert paa sin plass.

Skrevet

Så du hadde synes det var helt greit at en fremmed voksen hadde gitt din unge juling?

Skrevet

Dersom det var min dritunge som sto å kasta snøball på bussen hver dag, så hadde jeg satt pris på at de fikk en light utgave av det du beskriver her, altså skikkelig snødynk, men ikke løfte opp i lufta og slippe ned.

Skrevet

Helt uakseptabel oppførsel, jeg håper du ringer busselskapet.

Skrevet

Ok, ikke bare jeg som overreagerer da. Jeg skjønte jo hva han hadde tenkt da han bremsa og rygga. Bussen var allerede 10 min forsinka og jeg hadde dårlig tid, så jeg tenkte i grunn "gah" Er det nødvendig. Trodde han skulle ut og skjenne eller bare skremme dem ved å rygge tilbake. Ble litt paff når jeg så hva han faktisk gjorde. Jeg er ikke typen til å sitte stille og ikke si fra egentlig. Men jeg ble veldig rådvill i hva jeg burde gjøre. Aner ikke hva han gjorde når de var bak den snøbarren, men går vel ut i fra at han kjeftet eller noe sånt.

Sender en mail til busselskapet. Jeg vet tilfeldigvis hva bussjåføren heter (ihvertfall etternavnet)

hi

Skrevet

Jeg reagerte heller ikke så mye når han begynte å kaste snø på dem. Men syns det var ekkelt når han løfte opp den ene gutten. Det bør nevnes at det nok var ca. en halv meter snø på bakken, sånn at gutten sikkert ikke ble skadet. Men redd ble han nok.

hi

Skrevet

Synes jeg var en passende straff,de blir neppe gjøre noe sånt igjen.

Buss-sjåføren har mennesker i bussen han gjerne vil ha hel fram,at barn kaster snøball på bussen kan jo være ekstremt farlig.

Nei til pass åt dem

Skrevet

Ringt politiet og meldt fra til sjefen til bussjåføren. Totalt uakseptabel oppførsel.

Skrevet

Om han finner på å kaste snøball eller noe som helst annet på kjøretøy i fart, ja faktisk. Slikt kan faktisk ta liv.

Nå har jeg oppdratt mine unger til å skjønne at dette er noe man aldri gjør da, så for oss er dette ikke noe problem.

Skrevet

Nei nå fikk jeg helt VONDT i magen!!

Hadde sønnen min kommet hjem å fortalt dette, hadde jeg kokt over!!!!

Skrevet

Ring heller politiet og anmeld guttene før det skjer en ulykke!

Skrevet

Alvorlig talt, synes du det er greit at voksne mennesker SLÅR barn for noe sånt? Da bør du virkelig søke hjelp! Det er IKKE greit å slå noen, spesielt ikke barn, uansett! Forøvrig er det ulovlig juridisk sett også.

Å reagere, ja. Hanke dem inn og gi dem en overhøvling, helt greit. Anmelde dem for hærverk, javisst. Men å gi dem juling? Overhodet ikke!

Skrevet

Har ingen forståelse for oppførselen til bussjåføren. Det der var totalt idiotisk og han burde vært anmeldt. Håper ungene sier fra til foreldrene sine, og du burde kontakte busselskapet og fortelle om hendelsen.

En ting er å be de om å slutte med det, og si det på en ordentlig måte, en annen ting er å gi de juling.

Skrevet

Han kastet snø på dem og kastet dem opp i snøfonna. Helt akseptabel reaksjon mot slik oppførsel fra barnas side.

Skrevet

Horribelt. Meld fra til busselskapet.

Skrevet

Sykeste reaksjon fra en voksen mann. Fikk selv en snøball i frontruta i dag av en gjeng barnskoleelver. Jeg ble veldig skremt først, men hva kan skje galt egentlig?

Skrevet

Det er fullstendig uakseptabel oppførsel. Det er NORMALT at 8-10 år gamle unger hiver snøball etter bussen, men oppførselen til den VOKSNE mannen er fullstendig gal. Han virker absolutt ikke god i huet og sjefen hans burde få beskjed om dette. Jeg ville nok ha ringt og fortalt om dette...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...