Gå til innhold

Hva er de tre viktigste kriteriene dere stiller til deres mann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva vil dere ha og hva vil dere ikke ha i et forhold. Hvilke små ting setter dere mest pris på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Over alt: Ordnet økonomi - orker ikke tanken på å være i ett forhold hvor det ikke er ok. Samme hvor snill og grei og Kardemommebytrivelig mannen er.

Deretter kommer respekt, empati, sex osv... alle de vanlige greiene.

Dessuten bør han være eldre enn meg og en smule Mann.

Skrevet

At han respekterer meg, om han gjør det kommer egentlig det meste annet også, som ærlighet, dele på oppgaver osv ;-) En person man er glad i og respekterer behandler man også godt fordi man har et ønske om at vedkommende skal ha det bra, så respekt er viktig!

Ellers setter jeg veldig pris på å få sove lenge innimellom siden ejg er utpreget b-mennske og vår datter ikke er det ;-)

Skrevet

Kjekk, god i senga og rik, det er det viktigste, hahaha......

Neida. Humor, omtenksom, god far. Setter pris på at han kommer hjem med blomster til meg, bare fordi jeg har en dårlig dag og trenger det. Eller bare for å vise at han elsker meg. At han bestiller bord på resturant og tar meg med ut, sånn at vi kan få litt tid for oss selv. At han sier jeg er verdens vakreste selv om jeg er høygravid og ser mer ut som en strandet hval. ;o)

Setter også pris på at han tjener over dobbelt så mye som meg, og allikevel vil ha felles konto, hehe.. ;o)

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Det viktigste av alt er at han er empatisk og tolerant. Jeg kunne aldri vært sammen med en som var full i fordommer og som ikke klarte å sette seg inn i andres situasjon.

Ellers må han ha mål og mening i livet, respektere meg og andre og være glad i barn.

En sånn mann har jeg fått =)

Skrevet

Ikke til en mann, men til en mann som skal være far til mine barn:

Forventer:

- humor og lyst sinn

- retning og kontroll i livet mht. økonomi og levebrød (ikke karriere, bare orden)

- klokskap og evnen til å lære av egne feil

Vil ikke ha:

- smålig

- uten selvinnsikt

- lat

Skrevet

At han elsker meg, respekterer meg og er et ansvarlig menneske med alt det innebærer ( stabil økonomisk, til å stole på, tar sin del med barn og hjemmet).

Uansett så vil man kunne oppleve uenighet og konflikter, men har man et god fundament så kommer man seg igjennom de tøffe tidene og konfliktene også.

Ikke minst må man se på seg selv og sine egne handlinger i tillegg, ingen er perfekte, og man må lære å leve med forskjeller og at man ikke kan være like flink og god i alt her i verden :-)

Skrevet

respekt, samme humor og enighet om barneopdragelsen :)

er helidig å har funnet min "sjelevenn", så her går forholdet på skinner på 11.året ;)

Skrevet

Trofasthet aller viktigst. Respekt og medfølelse...så langt en mann kan forstå. Og engasjement i familien sin.

Skrevet

vel, det jeg setter mest pris på hos min mann er at han får meg til å føle meg trygg, han står ved min side selv i de harde stundene, han er en fantastisk far som tar initiativ selv (dvs jeg må ikke fortelle han hva han skal gjøre med barnet). En annen ting jeg setter pris på er at vi er enige om vi ikke har mitt og ditt, men at alt er felles.

Skrevet

Nå har vi vært sammen i 11 år da, og jeg kjente han jo godt før vi fikk barn, men det må vel være at han har ryddig økonomi, respekt og empati (i tilfeldig rekkefølge)

Er en flott pappa!

Skrevet

Emptatisk, arbeidssom og god i senga (eller har evnen og viljen til å bli det. Haha)

Skrevet

Snill

Ordnet økonomi

Humor/like interesser

Skrevet

Jeg klarer ikke si 3 ting!

Han må være:

SNILL

Handy

Ha gode verdier

Ha pågangsmot

Og til slutt ha et utseende som jeg klarer å leve med :-)

...Å pene tenner! :-D

Skrevet

Greit å ha litt like tanker om hva man vil ha ut av livet og hva slags liv man vil ha...

Sær humor er alltid et pluss.

Til å stole på.

Skrevet

Deltakende, omsorgsfull og kjekk ;-)

Har skutt gullfuglen føler jeg.

Har en mann som er flink til å delta hjemme. Han er god på husarbeid, tar tak på lik linje med meg når det gjelder ungene og ja, i det heletatt ...

Det verste jeg vet er menn som tror at dagen er ferdig når arbeidsdagen er slutt. Om begge jobber skal begge sørge for hus og heim også. Unnasluntrere som har samvittighet til å se alt husarbeid falle på den man liksom skal elske over alt har jeg ingenting til overs for.

Også må'n være snill! Har en mann som er veldig omsorgsfull og jeg ser at han alltid jobber mot at jeg og ungene skal ha det så godt som mulig.

Også er han kjekk ... synes jeg i hvertfall. Ikke sånn klassisk pen, nei, men jeg synes han er en staut og kjekk kar :-)

Og småting jeg setter stor pris på ... han husker titt og ofte at jeg er veeeeldig glad i sjokolade ;-)

Skrevet

* ordnet økonomi

* trofasthet

* likestillilng i hjemmet

* oppriktig engasjert i barna

Ikke nødvendigivs i denne rekkefølgen da:)

Skrevet

Viktig at han er oppegående, altså smart ifht. til samfunnet og våre medmennesker som lever i det og i arbeidet sitt. At han har en plan i livet og ikke er sjåvinistisk.

Først falt jeg jo for utseendet hans, det er jo avgjørende hvorvidt man blir interessert i en person eller ei, iallefall for overfladiske meg, he-he:)

Skrevet

1.en sterk respekt for meg og andre individer.

2. sosialistiske verdier

3 .morsom

Skrevet

sosialistiske verdier var bra, det ser jeg faktisk etter også. slenger den på lista mi.

Og han må ha en musikk-, film- og litteratursmak man kan respektere. Trenger ikke være lik min, men jeg må kunne respektere det.. hmm dårlig forklart. :)

Skrevet

det er for få menn der ute med sosialistiske verdier :D

Skrevet

Oppegående (ifht mine preferanserammer), ivaretagende og leken.

That's my man.

Skrevet

Må si meg enig med Wirre at økonomisk sans er viktig. Er krybba tom bites hestene.

Så må han ha mye respekt og toleranse. Jeg trenger å bli behandlet som likeverdig, og for meg er empati med andre mennesker og toleranse for andre mennesker helt grunnleggende verdier for å fungere sammen.

De små ting: at han lager middag, aldri noen krangel om hvem som skal stå opp, at han henter meg noe når jeg ber pent og ligger henslengt på sofaen, at han er flink i jobben sin, at han spiller gitar, at han ordner ting (bestiller reiser, avtaler møter med banken, ringer hit og dit...). Lista er lang:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...