Gå til innhold

Dere som selv mener dere har ganske ok økonomi...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye har dere å rutte med når alle faste utgifter er betalt og dere tar bort det dere normalt bruker på mat og nødvendige klær? Altså det dere sitter igjen med til ting som kino, sparing, frisør, klær og ting til huset dere egentlig ikke trenger men har lyst på osv. Og hvor mange barn har dere?

Bare lurer litt på hva som av de fleste ansees som ok økonomi, og da blir det jo litt feil å se bare på inntekt siden utgiftene kan være veldig variable :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, vi har så mye igjen at det hoper seg opp på kontoen, haha....Og det er faktisk helt sant. Men de pengene som nå har hopet seg opp kommer til å gå til oppussing av huset og ny garasje.

Skrevet

Det vet jeg faktisk ikke, sånn nøyaktig. Tipper faktisk nettopp det kjennetegner relativt god økonomi, nemlig at du betaler alle regningene dine og deretter sitter igjen med så mye penger at du ikke trenger å tenke på det.

Anslag: 15 000 pr mnd til forbruk og sparing.

Skrevet

Har ingenting igjen til slike unødvendige ting, men synes da vi har ok økonomi likevel.

Ok økonomi i mine øyne er når man klarer seg uten støtte, kan betale regninger og har til det nødvendige.

Skrevet

Etter at alle nødvendige regningene (inkl. barnehagen, jeg ser på budsjettet fra høsten av) er betalt og sparingen er lagt til side, har mannen og jeg omtrent 6000 per pers på konto til egen forbruk.

Vi sparer muligens i overkant mye, jeg vurderer å justere det ned for å få plass til litt mer i hverdagen. Vi skal flytte, og maling o.l. koster penger det også, og jeg vil ikke kutte i klesbudsjettet nå som jeg skal begynne i ny jobb.

Svarer det på spørsmålet?

Skrevet

ca 26.000,- til tullball:)

Da er alt av utgifter trukket i fra, samt mat og husholdningsartikler.

2 barn:) Vi har veldig god økonomi.

Skrevet

Har vel ca; 40.000kr i inntekt til sammen hver måned det er ink. 2 barnetrygder.

Så har vi ca 15000 kr i regninger og lån hver måned. Så da vi sitter vi igjen med ca 25.000 kr igjen til mat og diesel.

Vi har nok ikke sånn kjemåestor inntekt,men det er heldigvis billig og kjøpe her vi bor så da slipper vi og "bo oss ihjel". Vi har heller en billig bil og 0 i bilån.

Noe går til sparing ellers så har vi stort sett alltid penger på konto og kan gå til frisøren eller gå på kino om jeg vil det. Jeg og samboer har felles økonomi. Jeg tjener en del mindre enn han, men vi deler på alt og han driter i om jeg går til frisøren "for hans penger".

Skrevet

Vi har 2500 hver til eget forbruk. Resten sparer vi.Noen mnd sparer vi mye, andre lite. Vi har alltid en buffer konto på 50 000 til uforutsette utgifter.

Frisør,lege,klær og andre nødvendige ting går fra felles konto.

Skrevet

Jeg føler egentlig vi har høvelig god økonomi, men det er kanskje fordi jeg har hatt mindre å rutte med når jeg var alenemor, selv da synes jeg jeg hadde god økonomi.

Har kanskje 2000,- kr å "sløse" med pr måned, dette går til en sjokolade innimellom, aviser, frisør-om det er strengt nødvendig(klipper meg selv og barna selv, men samboern lar meg ikke slippe til i håret hans)

fritidsaktiviteter(går 60-90 kr pr uke til skikarusell)

vet ikke om lørdagsgodter skal være med i dette beløpet? kanskje 40-60 kr pr uke. resturantbesøk kanskje annenhver eller hver 3dje måned.

Har egentlig ikke så mye engang å bruke på "tull" da vi akkurat har pusset opp, og har mye utestående vi ikke har hatt råd å betale tilbake ennå. Betaler det vi har råd til pr mnd.

Skrevet

He, he vi har igjen 6000,- til mat, bensin og alt annet.

Og, synes vi klarer oss veldig bra. Leier ut sokkel leilighet, så huslånet vårt blir på en måte halvert på denne måten.

Nå har vi en ganske bra buffer konto som stadig vokser, så hvis det er helt krise en mnd er det ikke så farlig. Dvs om vi får en uforutsett utgift/ aktivitet vi ikke klarer å betale, men likevel vil gjøre, så gjør vi det.

Er veldig heldige og arver det meste av barneklær - resten kjøper vi foreløpig brukt på finn.no. Får samme kjønn som sist nå, så utgiftene vokser vel ikke med det første. Mannen min og jeg har ikke de største utgiftene på klær, men ellers føler jeg vi kjøper det vi har lyst på.

Til mat bruker vi ikke mer enn 5-700 kr i uka, og handler en gang.

Bensin er helt klart den største utgiften, men får ikke gjort så mye med den.

Tror heller det er litt hvordan man disponerer pengene enn hvor mye man tjener...

Skrevet

Vi har ca 70 000,- utbetalt i månden.

Vi har ca 20-25 000,- i regninger i måneden. Sparer ca 20 000,-.

Resten går til forbruk. Vi har en relativt kostbar livsstil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...