Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #1 Skrevet 5. mars 2010 Og ta celleprøve. Er jo ren "rutine". Legen lurte på om det var kreft i familien min, og det er det flere som har/har hatt. Plutselig vill han ta full helseundesøkelse. Føler meg frisk og rask, ingen problemer. Er 33 år. Skal tilbake og ta endel blodprøver, som feks. kolestrol... Trodde det var slik man begynte med rundt 50-60 års alderen jeg?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #2 Skrevet 5. mars 2010 Ikke noe uvanlig i å ta en helsesjekk i 30-årene heller. Dersom du f.eks. er overvektig så er det fornuftig å sjekke kolesterolet og fettsyrer i blodet for å se om du er i risikosonen for hjerte-kar-sykdommer. Hvis det er mye kreft i en familie så er det økt sannsynlighet for at også andre medlemmer i familien vil utvikle dette, og gjerne få det tidligere enn "vanlig". Noen kreftmarkører kan man avsløre ved blodprøver. Etter all sannsynlighet er du frisk som en fisk, men er det ikke greit at legen din kjører en helsjekk for sikkerhets skyld, da?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #3 Skrevet 5. mars 2010 Jo, er jo det. Vart plutselig litt nervøs, hehe! Er ikke overvektig heller, men bedre med en sjekk for mye...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå