Amalie82 Skrevet 5. mars 2010 #1 Skrevet 5. mars 2010 Jeg jobber som lærer, og er ferdig med permisjonen 31.5. Det er jo helt håpløst å starte i jobb igjen da, for da er jo skoleåret nesten over, og det er jo ingenting å gjøre for meg da. Lurte på å ta permisjon uten lønn de tre siste ukene, men har egentlig ikke råd til det. Hvor lenge før, må jobben ha beskjed om at jeg kommer tilbake? De må jo bare finne noe å gjøre til meg de da? Har søkt om å få overføre tre av fars uker til meg pga dette, men det får jeg sikkert ikke?
lille sprelle Skrevet 5. mars 2010 #2 Skrevet 5. mars 2010 De skal finne relevante oppgaver til deg. Jeg kan tenke meg et stort spekter av oppgaver for en lærer på tampen av skoleåret.
Amalie82 Skrevet 5. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 5. mars 2010 Javel, det kan ikke jeg? Karaktersetting, innlevering av bøker, turer, eksamen, samt at det er lite behov for vikarer på denne tida. Men hvor lang tid må de ha greie på det i forvegen hvis jeg vil jobbe når permisjonen går ut?
Gjest Skrevet 5. mars 2010 #4 Skrevet 5. mars 2010 Sett datoen permisjonen din er ferdig som den datoen du kommer tilbake. Også søker du heller ulønnet permisjon dersom det blir aktuelt når det nærmer seg (4-8 uker før pleier å være ok, men hør med arbeidsgiver for sikkerhets skyld). Om du velger å komme tilbake rett etter permisjon må de bare finne på noe du kan gjøre i 3 uker, ja.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 5. mars 2010 #5 Skrevet 5. mars 2010 Du har absolutt rett til å komme tilbake, dette må bare skolen ordne...
Amalie82 Skrevet 5. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 5. mars 2010 Takker for svar, men jeg har nå litt under 3 mnd. igjen av permisjonen, og jeg lurer da på om det er for seint å si ifra nå, at jeg kommer tilbake 1 juni. Har nevnt for jobben tidligere at jeg trodde jeg kom til å ta ulønnet permisjon ut skoleåret, men som sagt, så synes jeg egentlig ikke jeg har råd til det.
Gjest mphs Skrevet 5. mars 2010 #7 Skrevet 5. mars 2010 Nei det er ikke for sent å si fra nå, men du må gjøre det så tidlig som mulig. Du vet at du nå i år kun får 4 uker og 2 dager ferie?
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 5. mars 2010 #8 Skrevet 5. mars 2010 lærere har ikke mer enn 4 uker ferie i utgangspunktet, de, mphs...
Gjest mphs Skrevet 5. mars 2010 #9 Skrevet 5. mars 2010 Nei vet det. Det jeg ville frem til er at hun ikke har jobbet seg opp rett til avspasering i år og derfor kun får den vanlige ferien.
Nagilimia Skrevet 5. mars 2010 #10 Skrevet 5. mars 2010 Det finnes jo utallige muligheter for deg... Du kan jo feks søke 50% ulønnet permisjon? Jeg har søkt 20% så jeg jobber 80%. Fristen for å søke (du må søke) er egentlig 12 uker før det er aktuelt, men ved omsorgspermisjon skal arbeidsgiver ha særdeles god grunn for å ikke innvilge en slik permisjon. (I teorien ikke mulig). Jeg kan ikke se at dette er noe problem for arbeidsgiver uansett hvilken løsning du velger. Velg det du har lyst til, men du må kansje være litt ydmyk hvis du søker forsent http://www.regjeringen.no/upload/BLD/Veiledning%20og%20brosjyrer/2007/smaabarnsforeldres_rettigheter.pdf Arbeidsgiver har helt klart arbeidsoppgaver til deg når du kommer tilbake. Kansje du er så heldig at du kan begynne å planlegge for neste år.. Jeg regner ikke med at du får fars 3 uker. Disse kommentarene om ferie og avspasering er ingen ting å bry seg om, men det vet du sikkert. Til dere andre: Si at jeg gikk ut i permisjon rett før sommerferien, da ville jeg ikke få avspaseringen jeg egentlig allerede har opptjent meg retten til. Når jeg da kommer tilbake rett før sommeren så får jeg avspaseringen. Et veldig enkelt system, som var så enkelt at jeg ikke helt forstod det selv i førsten
Nagilimia Skrevet 5. mars 2010 #11 Skrevet 5. mars 2010 By the way.... så lenge du ikke har søkt skriftlig og ikke har fått det innvilget, så burde jobben egentlig ha etterlyst en slik søknad, evt avventer de en fra deg. De er derfor sikkert forberedt på at du kansje kommer tilbake...
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 5. mars 2010 #12 Skrevet 5. mars 2010 Tviler på at hun må møte på jobb, gitt. Hva skal hun liksom gjøre der?
Amalie82 Skrevet 5. mars 2010 Forfatter #14 Skrevet 5. mars 2010 Tusen takk "Neptunia" for godt svar!
Gjest mphs Skrevet 5. mars 2010 #15 Skrevet 5. mars 2010 Så lenge hun ikke valgte 100% lønn i 46 uker og hadde avspareringen før hun gikk ut i jobb. Har vært oppe til diskusjon med faren min som er oppvekstsjef flere ganger. Men det vet nok HI bedre enn vi hva hun har gjort.
Kamomille Skrevet 6. mars 2010 #16 Skrevet 6. mars 2010 Vil du virkelig søke ulønnet permisjon fordi du ikke vet om arbeidsgiver kan finne "nok" arbeidsoppgaver til deg??? Du har jo permisjon til en gitt dato og dersom du har kontrakt/fast jobb har du all rett til å få tilbake lønn og stilling. Om AG ikke finner arbeidsoppgaver nok til deg, så er jo ikke det ditt problem!!! Kan virkelig ikke skjønne hvorfor noen vil ta ulønnet permisjon fordi det er lite å gjøre på jobb - du har jo krav på lønn selv om de ikke finner arbeidsoppgaver til deg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå