Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #1 Skrevet 5. mars 2010 Det går jo ikke ann å få bort med kurer... Jeg er resus - og blodtype 0 så jeg er vel en attraktiv blodgiver. Vil gjerne bidra, men kanskje det er vanskelig med herpes i blodet?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #3 Skrevet 5. mars 2010 Herpes simplex viruset smitter via slimhinner, spytt og seksuell kontakt. Det er riktig at viruset ligger latent i kroppen etter at man er smittet, men viruset holder seg i nervecellene, ikke i blodbanen. Ved blodgivning er det blodcellene, blodplatene og plasma som brukes, og HSV finnes ikke i noen av disse. Har man derimot utbrudd kan man derimot ikke gi blod.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #6 Skrevet 5. mars 2010 Jeg er og Rh- :-) Hurra for oss med denne flotte og meget attraktive blodtypen! :-D
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #7 Skrevet 5. mars 2010 Aint nuttin special about that.. ? Det som er spesielt er å ha AB- der har du en snever gruppe
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #8 Skrevet 5. mars 2010 Ikke noe spesielt, sier du? Å joda, det er det Universalblod, eller katastrofeblod om du vil. Kan brukes til alle !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå