Gå til innhold

Sovevogn i barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når småtten skal i barnehage, tenkte jeg å kjøpe en brukt vogn på FINN som han kan sove i. Har dere noen erfaringer med hvilke vogner som er best til dette formålet? Da tenker jeg på bredde, lengde, vanntett/avstøtende, komfort osv. Det er ikke nøye om vognen ikke er så manøvrerbar, da den bare skal brukes til soving i barnehagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ville jeg valgt en av de tunge drogene med stor bag (f.eks. Simo eller Emmaljunga). Grusomme vogner som er tunge og fæle å manøvrere og som jeg ikke kan begripe at folk velger, men som sovevogn i barnehagen er de supre.

Skrevet

Er de i sportsvogn eller kombi?

Skrevet

Kjøpte en brukt Simo kombi, har forsåvidt aldri brukt baggen, og synes den er fryktelig stor og tung. Men perfekt som sovevogn!

Tror jeg betalte 500 kr...

Skrevet

Simo, Emaljunga eller Brio. Spesiellt de eldre modellene er supre til dette formålet.

Finn gjerne en gammel en fra 90 tallet;) Ikke gidd og bruk tusner på en sovevogn. Ikke gidd og betal mer enn 500 ivertfall;)

Skrevet

Ikke meningen å kuppe tråden, men jeg lurer på hva som skjer med barn som ikke sover i vogn når de begynner i barnehage? Trollet har ikke lukket et øye mens han ligger i vogn siden 5 mndrs alderen, enten vognen er i bevegelse eller ikke.

Er det sånn at barnehage vil prøve å venne han til det, eller vil de bare mase på oss fordi han er vant til det fra før? Jeg er ikke imot at han skal sove ute, og de kan gjerne prøve, men jeg får det i hvert fall ikke til og har ikke tenkt å bruke tid på det.

Skrevet

Vår var ikke så glad i å sove i vorgn, og jeg var veldig spent på om de fikk det til i barnehagen. Litt trøbbel første uka, etter det var det ikke noe problem... Vet ikke helt hva de gjorde, bortsett fra å legge henne og vugge vogna litt...

Skrevet

Vorgn faktisk, vet ikke helt hva det er, hehe...

14:28

Skrevet

Barn venner seg til ting raskere i bhg enn hjemme. De ser hva alle de andre gjør. Men de fleste avdelinger strekker seg langt for at barnet skal ha det best mulig, og hvis det er et barn som absolutt ikke klarer å sove i vogn får h*n nok sove inne på madrass e.l.

Skrevet

I barnehagen til gutten min har de to soverom med fire reisesenger på hvert rom. Disse brukes til barn som ikke får sove ute, eller når det er for kaldt m.m. Men åtte senger er jo ikke nok i en barnehage med 35 barn, så de setter pris på at flest mulig er tilvendt soving i vogn:)

Anbefaler forøvrig HI en billig simo eller emmaljunga. Men uenig med de som sier at dette er kjempesvære og umanøvrerbare drog. Jeg hadde en ny fin simo kombi til førstemann, og skal bruke samme vogn til nummer to. Er kjempefornøyd med den, både til å gå tur, soving, m.m. Enig i at den er litt stor mellom trange butikkhyller, men heller det enn en vogn som det så vidt er plass til barn og utstyr i:)

Skrevet

En god ammel dag simo sportsvogn eller tautonia mistral sport er de beste sovevognene. Men ville ikke ha brukt mer enn 500 kr på det.

Utrolig hva ungene gjør i bhg, for deg som lurte på med det å sove i vogn. Har til dagsdato ikke hatt noen unger som ikke har sovnet i vogn i bhg, selv om foreldrene påstår at ungen ikke vil sove. På dag tre sover de fleste i vogna sin ute, det blir litt vugging og trilling på oss til og begynne med, men etter hvert så sovner de søtt av seg selv.

Skrevet

Takk for gode tips :-)

HI

Skrevet

De venner seg til det i barnehagen, men det kan være vel investert tid å begynne å venne ham til det på forhånd. Det er ikke alle barnehager som har mulighet for innendørs soving, og dere kan får større problemer enn nødvendig dersom barnet sliter med å få sove i vogna.

Skrevet

Hei, jeg kjøpte et digert drog av en SIMO kombi på loppemarked. Vogna var i tipptopp stand, og jeg betalte 150 kroner.

Han er nå 2,5 år og har fremdeles god plass.

Skrevet

hei

jeg har selv jobbet i barnehage å har to små under 3år.

jeg vil helt klart anbefale simo kombi. er god plass til voksipose og barnet( ho eldste her i huse er veldig lang for alderen å har god plass i den).

de er vin tett men alle trekkene på, mye lettere å hontere enn emaljung.

men uansett husk å sjekk at ryggen kan leggs helt flat, hvet DBS har noen vogner som ikke det går ann. Er jo mye bedre å ligg flatt enn å "sitte" å sove:)

men jeg står god for simo kombi xD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...