Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #1 Skrevet 5. mars 2010 Har ikke ammet lengere enn 1 mnd men er skikkelig lei nå. Ungen henger konstant ved puppen. Og nå har jeg pådratt meg tette melkeganger som kommer tilbake hele tiden..Så fort det blir bra så kommer de igjen på natta..det gjør fryktelig vondt..Må massere de til tårene spruter for at det skal lette...Føles skikkelig betente og de verker noe grådig hele tiden. Har skikkelig lyst til å slutte å amme snart og ha puppene for meg selv. Kommer uansett til å slutte når ungen er ca 3 mnd. Gjorde det forrige gang å..Men da gjorde det ikke så h...... vondt. Noen som ellers har noen bra tips å komme med..har i grunn lest en del om det på nettet.. Huff måtte få ut litt frustrasjon.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #2 Skrevet 5. mars 2010 Slutt med ammingen da vel. Det hadde jeg gjort. Gi ungen flaske i stedet, enkelt og greit. En skal da ikke plages slik! Klarer du ikke å amme, så klarer du ikke. Det er sånt "ammehysteri" her til lands at det er helt villt....
Gjest Skrevet 5. mars 2010 #3 Skrevet 5. mars 2010 Huff da, har du provd kosttilskuddet ammehjelpen.no anbefaler for oss som er plaget med tette melkeganger? Jeg kjenner flere som synes det har hjulpet. Ellers boer du passe godt paa deg selv da og dra til legen hvis du tror du har faatt betennelse.
♡ A & E ♡ Skrevet 5. mars 2010 #4 Skrevet 5. mars 2010 Det er ikke så unormalt at det er slik i begynnelsen, det tar litt tid før det stabiliserer seg. Gå med ullinnlegg, hold deg ellers varm ved brystene. Er skaden først skjedd tar du 5-6 teskåler, legger de i en gryte og heller over vann så det dekker. Kok opp vannet. Pakk en av teskålene i et kjøkkenhåndkle (ellers brenner du deg) og legg inni bhen. Bytt når den begynner kjølne. Så kan du prøve å masere etterpå. Er vondt når man først har det sånn men ofte går det over når en først er i rutine med ammingen, men det er jo opp til deg om du orker vente til den tid. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå