Gå til innhold

Jeg har laks og kylling! Lyst på noe nytt til middag... tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har det meste i hus av produketer:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du prøvd laks med pepper og sitron..+litt ekstra sitron i.. poteter og kesam vanilje ? det er drit godt.. jeg fikk samboer og barn som egentlig ikke liker laks, til å elske det;D

Skrevet

Fikk oppskrift av ei her inne som var veldig god.

Del kyllingen i biter og legg i en marinade med litt olje og tacokrydder om du har. evt lag ditt eget. Stek kyllingen og hell over 1-2 kartonger med matfløte og kok det i 5-10 minutter før du smaker til med salt og pepper. Server med båndspaghetti og salat.

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Kylling i tikka masala, salat - putt det inni pitabrød

Kyllinggryte

(Stek kylling i strimler, putt i en pakke rømme og litt buljong+vann, ha i grønnsaker, krydre med hvitløk, paprikakrydder, salt, pepper, server med ris)

Laksegryte

Stek laksefilet i terninger. Ha over en boks creme fraiche og finhakket fenikkel, jeg bruker ca en halv. Kan fint ha i en finhakka løk også, og kanskje noe gulrøtter eller noe sånt. Krydre med salt og sitronpepper, server med f.eks pasta og salat.

Skrevet

mmmmmm! Mange gode tips :)

Gjest irismor
Skrevet

Middag her i dag blir etter inspirasjon fra Husmus+lille promp :-)

Stekt kyllingfilè, pasta og blåmuggostsaus (creme fraiche og gorgonzola kokt opp).

Gleder meg til middag i dag.

Laks

Legg laksefilè i folie sammen med litt smør (tine smør) hakket vårløk og litt krydder. Pakk sammen og legg den i en ildfastform og stek på ca 225 grader til laksen skiver seg. Server med småpoteter, agurksalat og rømme.

Skrevet

Laks med kesam vanilje? Grøss :-(

Kyllingfilet i biter vendes i mel, pepper og salt. Stekes i panna sammen med sopp og løk.

Lag lun potetsalat (kok poteter, hakk de grovt opp med skallet på, hell over en blanding av hakket rødløk og hvitløk, olivenolje, sitronsaft, timian, salt og pepper).

Tilbehør: Ailoi og asparges. Nam!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...