Gå til innhold

Det som funker over tid er kostholdsendring og trening

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er mange debatter om slankekurer etc nå om dagen.

De fleste av disse "raske slankekurene" tuller med forbrenninga di og når du begynner med normal kost igjen, så kommer de fleste kiloene tilbake igjen.

For å være sunn og i tillegg ha en bra kropp må det være et sunt kosthold og trening.

Hvorfor slanke seg for å risikere at kiloene kommer like fort på igjen, og man ender opp som en jojoslanke? Det er ikke bra for helsen.

Trening gjør underverker for kropp og sinn. Selv om det ikke alltid frister, så er det faktisk bra.

Hvorfor det er så mange som ikke har forstått dette enda, er vel fordi det reklameres i hytt og pine om disse slankekurene. Ikke tro på alt reklamene sier..

Nå gidder ikke jeg å finne frem forskningsrapporter og lignende, men det er jo bevist gang på gang at slankekurer ikke er bra. Og at det beste for kroppen er kostholdsendring og trening.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det stemmer det, men for å komme i gang og finne motivasjon til å gjøre den endringen kreves det ofte en kick start. Dette kan jo enkelte slankekurer hjelpe med.

Skrevet

Helt enig med deg HI. Jeg gikk ned 20 kilo for to år siden, utelukkende ved å trene og spise sunt. Meldte meg inn i vektklubb.no og lærte masse om sunne matvarer, trening og kalorier. Medlemsskapet i vektklubb er den lureste investeringen jeg noen gang har gjort. Jeg fikk kunnskap for livet, som hjelper meg å holde vekten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...