Willy Wonka Skrevet 5. mars 2010 #1 Skrevet 5. mars 2010 Skal kjøpe ny vogn til junior som kommer om 3 mnd. Forrige gang hadde vi TFK med luftdekk. Fornøyd med den vogna bortsett fra at sportsdelen ikke kan vendes. Hva med barnevogn med hjul uten luft. Er det et bra alternativ, eller er luftdekk best?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #2 Skrevet 5. mars 2010 Vel - det bør vel være innlysende at dekk uten luft er punkteringsfrie, så jeg vet ikke hvor viktig det er for deg... Mange velger nok barnevogn utifra helt andre kriterier enn hva slags dekk det er på den, men jeg har selvsagt ikke noe med hva slags ting du går etter... Lykke til med nr. 2!
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #3 Skrevet 5. mars 2010 Luftfrie. Punktering og pumping er noe herk.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #4 Skrevet 5. mars 2010 Det er sånn det er her i livet, alt er en tradeoff. Enten får du risiko for puntering med luftdekk, eller du får mindre støtabsorbasjon med kompakte dekk. Vi kjøpte tilfeldigvis gummidekk med luft, og har måttet lappe 4 ganger på to år. Noen ganger passer det dårligere enn andre. Men det har gått fint!
Lemonia Skrevet 5. mars 2010 #5 Skrevet 5. mars 2010 Luftdekk er helt klart best. Mye bedre trillekomfort og skal man trille i snø er luftdekk nesten nødvendig. Kan ikke begripe de som dytter vogner med luftkanaldekk gjennom snøen, det er mye mye tyngre. Joda, luftdekk har en viss risiko for å punktere (skjønt det har jeg aldri opplevd) og de er litt tyngre, men alt dette veier klart opp for fordelene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå