Gå til innhold

Har dere alene-hjemme-regler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva går de ut på?

Gutten min er sjelden alene og vi har ingen regler for hva han kan og ikke kan gjøre. Har dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt er ofte hjemme alene litt på dagtid. (dette liker han og velger selv). Da har vi regel at han må ringe meg på mob om han velger å gå til en kamerat, ellers skal han være inne. Og har ikke lov til å åpne døra før han har sett hvem som ringer på. Og skal ikke si til fremmede på tlf at han er alene hjemme. Ellers kan han leke med hva han vil, se tv om han vil eller spille DS. Som regel velger han det siste.

Jenta vår har akkurat nå fått begynt å være litt alene hjemme samtidig med storebror. (hun blir 6 år sent i år). Da har de de samme reglene. Og vi ringer ofte og sjekker. Hun får ikke være alene hjemme lenger enn 20-30 minutter nå i begynnelsen.

Skrevet

Jenta mi får ikke lov å lukke opp for noen hun ikke hvet hvem er, vi bor i blokk da og utgangsdøra er alltid låst så det er jo egentlig ikke noe problem. Jenta mi kan ringe meg på mob hvis det er noe med hustelefon og hun får lov til å se på tv eller spille playstation og kan ta seg brødskiver om hun er sulten og hun får ikke lov til å gå noe sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...