Gå til innhold

Gravid - barbere seg nedentil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som vanligvis gjør det, gjør dere det også under svangerskapet? Nå tenker jeg den delen av svangerskapet der magen er så stor at det er komplett umulig å "se ned".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Speil og god tid er tingen:) Men er er ikke lett når magen kommer over en viss størrelse nei...

Skrevet

Tja, forrige svangerskap ble jeg faktisk aldri så stor at det ble noe problem. Klarte fint å gjøre "jobben" uansett.

Denne gangen kom magen mye tidligere, så det kan nok bli et problem etter hvert. Jeg har sagt ifra til mannen at når jeg ikke klarer det selv lengre blir det hans oppgave, og det hadde han ikke noe imot:)

Føler meg ikke vel full av hår, så det handler mest om å være velstelt og føle meg bra. Spesielt under fødsel når det området blir allemannseie...

Skrevet

Takk for svar.

Hvordan er dere "der nede" under fødsel når det området blir allemannseie da? Noen som kommer på føden med brasiliansk?

*veldig nyskjerrig av meg og gruer meg til første fødsel*

HI

Skrevet

Jeg bruker ladyshave litt på lykke og fromme....

Skrevet

Jeg barberer bort alt unntatt en litt bred "stripe", både når jeg er gravid og når jeg ikke er det. Så sannsynligvis er det sånn jeg kommer på føden også:)

Hvor mye hårvekst de fødende har nedentil, under armer og på legger er nok høyst individuelt. Jeg tror ikke leger og jordmødre bryr seg, men jeg har jo ikke lyst til å ligge å føle meg utilpass pga noe sånt.

Sist fødsel var alt barbert og i orden. Men jeg hadde hemorroider (ikke akkurat så enkelt å barbere dem bort) og jeg husker jeg synes det var grusomt at jordmor, andre, og ikke minst mannen min skulle få fullt innsyn der. Håper jeg slipper et slikt fokus denne gangen...

hilsen 12:47

Skrevet

Gynekologoen min blei nesten på gråten når hun så jeg var barbert, sa det var noe tull. Bare komplikasjoner, sopp og f***nskap:D Jeg trimmer kun, er jo ikke nødvendig å se ut som en hippie heller:D

Skrevet

Jeg shaver fremdeles alt, selv om jeg har mistet utsikten. :) Det er litt risikosport, men det har gått veldig bra så langt. Og jeg har jo gjort det tusen ganger før jeg ble gravid, så jeg har erfart at man trenger jo faktisk ikke å se ned for å få det til...

Skrevet

Pleier å shave vekk det meste utenom en landingsstripe, og det gjorde jeg i graviditeten også. Nå fødte jeg i uke 35, så jeg rakk ikke bli så veldig stor, men jeg barberte på gefühlen mot slutten. :) Gikk bra det.

Når det kom så langt som til fødsel ga jeg blanke i åssen det så ut der nede, hvaslags klær jeg hadde på og hvem som så hva. Jeg hadde mer enn nok med å konsentrere meg om å føde! :)

Jordmødre og leger har sett det aller meste, jeg regner med det finnes kvinner som føder både med og uten hår, hemoroider, store og små kjønnslepper, tiss og bæsj og jeg vet ikke hva. Deres hovedfokus er uansett babyen, og jeg kan aldri tenke meg at de sitter der og teller antall kjønnshårstrå hos den fødende. ;P

Skrevet

Her er det gubben som får den jobben etter hvert, noe han er veldig fornøyd med å en jobb han tar seriøst he he he

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...