Gå til innhold

Ang dette greiene med REIMA hysteriet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i bhg og jeg må si at det fines mye bedre uteklær enn reima,veldig mange av barna blir våtte selv med reima dresser og votter.

her bruker vi reflex, og er mye mere fornøyd med de, skulle kjøpe en ute dress til han størrste, han er 7 år, men bruker klær i 9 år pga av at han er så lang (ikke tjukk, bar eveldig tynn å lang)

da var det bare reimadress til en pris av 1800 kr , fy faen sier jeg bare ,nei takk, så bra er det ikke, rått at de skal koste så mye, å de fleste barn må ha 2 dresser på skolen eller bhg.

Nei reflex er bedre og holder jammen mye bedre.

nei jeg er ikke fattig eller på sosialen , men har sunn fornuft å må ikke ha det dyreste osv bare for å bevisse at jeg er en god mor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er noe man bare må prøve seg frem med, og feile selv. Folk bestemmer selv over hva man vil kjøpe og bruke, og hva folk synes er best.

Så flott du liker reflex, og andre liker reima eller coop-dresser. Men nå er denne diskusjonen over. Dette er bare tåpelig hodebry...

Skrevet

Sunn fornuft i vår bhg = 2 av alt! Utebarnehage dette.

Og en anne ting som også er sunn fornuft = man kjøper ikke Reima til full pris! Også arver ungene etter hverandre....

Flere med sunn fornuft selv om de velger en reima og en reflex hvert år!

Skrevet

Er enig med deg. Kjøper ikke dyre reima dresser, når de er på tilbud kunne jeg godt kjøpt reima dress og annet reima.

Husker ikke om det var i foreldre og barn blad eller hvr det var jeg så men da kom faktisk dressen til obs best ut i test.

Men synes reima sine dresser virker gode for barn og bevege sei i og det er mye lettere og ha på ekstra klær under. har en dress nå til snuppa og føler den er så stiv og vanskelig og ha fks fleecedress under.

men så bruker hun ikke dressen så veldig mye så har ikke giddet og kjøpe ny,da hun også har en fint brukt arvedress.

Skrevet

Jeg har hatt mange Reimadresser, men hadde aldri kjöpt det til en pris av 1800 kr! Jeg har aldri betalt mer enn 900 kr for nye Reimadresser og det syns jeg er overkommelig. Har iblant kjöpt andre merker for 600 kr stk og da har jeg alltid angret. Men 1800 kr hadde jeg ikke gitt for en reima jeg heller. Selvom jeg liker de godt!

Skrevet

Det er ikke alle som ahr noen man kan arve av, nei ikke ute bhg men på skolen og sfo er det best å ha to dresser , hvis de skulle bli våte på skolen så har de en dress de kan bruke ute på sfo også.

Har to av alt de begge to jeg. dritt lei å sende barn ut i bhg \forde at foreldre bare har en genser,bukse,sokker og dress hvis de skulle bli våte.

nei men om reimadressen er på salg såå koster den jo 1200 osv forde.

Nei takk.

sier ikke at folk som velger reima ikke har sunn fornuft men at jeg har vært borti så mange foreldre som bar ekjøper det beste forde at da visser de at de har penger osv ( ikke alle,)

men det er måten de prater på.

Skrevet

Jeg er sterkt uenig med deg. Jeg blåser egentlig hva merkene heter, men med mine 4 barn har jeg prøvd ut mange ulike dresser, og Reflex lekker som en sil etter min mening, vi har prøvd ut 3 ulike. Reima tec er de eneste dressene som holder barna mine helt tørre og varme, MEN det er viktig at de behandles riktig! Mange av dem som opplever at disse dressene lekker vasker dem for ofte og på feil måte. Dressene bør ikke vaskes med mindre de absolutt må, og da med rett vaskemiddel.

Når det gjelder holdbarhet så er det mye samme kvalitet på Reflex og Reima Tec, men kjøper man Reima Tec + har man en dress som tåler alt. Min 8 åring og 6 åring er veldig aktive for å si det mildt, men dressene ser knapt brukt ut enda de har brukt dem daglig siden oktober.

Vi har aldri hatt behov for to dresser når vi har Reima, men jeg måtte kjøpe ekstra med Reflex, Lassie Tec, HH og et par andre merker. Nå holder vi oss til Reima. Billigere med en dyr dress på tilbud enn to halvdyre som stadig må tørkes og vaskes :-)

Skrevet

Hvorfor må alle som misliker at foreldre kjøper Reima til barna sine absolutt henge seg opp i prisen? Er en ærlig sak å mene at man synes dressen har dårlig kvalitet eller passform, men om det er prisen så plager dere mest, hvorfor bry seg med hva andre velger? Mange av anti-Reima mammaene sier dessuten senere i samme innlegg at de kan godt tenke seg å kjøpe Reima på salg, bare ikke til full pris! Hæ??? Blir plutselig kvaliteten bra nok når dressen selges billigere?

Skrevet

Min erfaring er at Reima er best til de små (1-4 år). Etter dette er andre merker langt bedre!

Skrevet

Jeg jobber også i bhg, og jeg har ikke samme erfaring som deg. Jeg synes reimadressene er de som er varmest og barna er ofte tørrere i en reimadress enn i regntøy. For de minste er de også veldig god i fasongen, med gode bevegelsesmuligheter og mykt stoff. Jeg ville aldri kjøpt reimadress til full pris til mine barn, kjøper på tilbud til

500-600 kr. De fleste barn har regntøy og dress i bhg, ikke to av hver. I garderoben er det sjelden plass til at 19 barn kan ha hengende 4 store utedresser pluss annet yttertøy, sekker og mange par sko.

Men du har helt rett i at man ikke trenger det dyreste for å være en god mor. Det er vel coop sin vinterdress som er best i test, men jeg synes den er stiv til de minste. Og når reima har tilbud er det omtrent samme pris uansett.

Noe jeg ikke gjør er å bry meg med hva foreldre kjøper til barna sine av klær, det er ofte positive og negative ting med de fleste merker, og man finner det som passer best til sine barn.

Skrevet

*Gjesp*

Tydelig at det er fredag, ja.

Skrevet

Ja ja vår bhg ligger i hjertet av Bærum stort sett bare dyre merke klær da..

Litt synd egentlig.

Skrevet

OK, du er EN ansatt i EN barnehage., ikke noen "ekspert", akkurat. I de to barnehagene mine aktive sønner har gått i har de gitt uttrykk for at Reflex ikke holder mål. Vi er i tillegg mye ute på ettermiddagene og i helgene, og Reimadressene er suverene i forhold til de andre merkene vi har forsøkt. Vi forsøkte flere merker (HH og noen flere jeg ikke husker merket på), men når jeg fant ut at Reimadressene var veldig gode har jeg ikke orket å "eksperimentere" med flere merker. Vi bor langt mot nord og har laaange vintere. Da holder ikke Reflex-dressene mål. Dessuten har de dressene en merkelig passform som gjør dem ubrukelige for unger som ikke har kort og tjukk overkropp og laaange bein.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...