Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #1 Skrevet 5. mars 2010 Lukta altså! Jeg vasker meg der nede hver dag med Dr greve såpe, skifter truse og truseinnlegg hver dag. Men synes den vonde lukta kommer tilbake så fort. Hva hjelper? Lactal, har noen prøvd det? Og, må jeg til lege?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #2 Skrevet 5. mars 2010 kan det være sopp?? klør det? lukter det gjør/øl? Kjøp i så fall canesten på apoteket. det kan vel også kankje være bakteriell vaginose eller hva det heter, lukter råtten fisk. Da må du til legen.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #3 Skrevet 5. mars 2010 Det klør ikke nei, lukter mer råttent, Æsj, jeg hater GU..
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #4 Skrevet 5. mars 2010 Bakteriell vaginose, er nesten sikker;) Siden det lukter råttent og ikke klør/svir, så er det ikke sopp, men en infeksjon i skjeden... Er noe skeikklig HERK fordi det lukter GRUUUSOMT! Og du blir ikke kvitt det uten riktig behandling. GU er som regel over rimelig fort, for legen kjenenr igjen lukta og utseende på sekretet ved BV, så det går fort, også får du enten skjedekrem eller piller (alt ettersom, er noen år siden ejg hadde det!) som du bruker i en uke, og vips, så er det borte:) Du kan vaske deg GRØNN, men det vil ikek bli borte før du behandler det;) Og husk å ALDRI vaske INNE i skjeden, det kan sette igang akkurat BV, så vask utenfor og la hufsa være ifred ellers:p
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #5 Skrevet 5. mars 2010 Jeg har akkurat samme problemet, og tok det opp på kontroll hos gynekologen min. (tar celleprøver hver 2. mnd). Hun sa det var HEILT normalt, men at jeg skulle holde meg unna såpe. Er vant med å bruke Dr. Greve, men har slutta med det nå, og problemet har iallefall ikke blitt verre. Skyll forsiktig med rent vann, og helst la det luft tørke. Bruker tynne innlegg som jeg synes "puster"(libresse, grønn eske), og bytter ved behov.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #6 Skrevet 5. mars 2010 Hos gravide er det vist at bakteriell vaginose øker risikoen for tidlig vannavgang og for tidlig fødsel hos kvinner som tidligere har født for tidlig. Disse skal behandles. Bakteriell vaginose uten symptomer hos gravide uten risikofaktorer for fortidlig fødsel påvirker ikke forløp eller utfall av svangerskapet, og disse kvinnene behøver ikke behandling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå