Gå til innhold

Tannlegebesøk og graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått innkalling til tannlegen nå, men er usikker på om jeg bør avbestille / utsette timen. Nå er jeg 30 uker på vei i graviditeten, og er litt skeptisk til om det er heldig å gå til tannlegen med tanke på røntgen og evt. andre ting. Har ingen tannproblemer nå som jeg vet om. Men hvis jeg utsetter timen, når er det da sannsynlig at jeg kan klare å komme meg til tannlegen. Ungen må jo være såpass fri fra puppen at jeg kan klare å gjennomføre et tannlegebesøk uten amming.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe problem å dra bare for å sjekke tennene.. Trenger ikke ta røntgen, det kan ventes med =)

Men alltid greit å bare gå over tennene =)

Skrevet

ring tannlegen og hør. Ikke sikkert det er nødvendig med røntgene engang:)

Skrevet

Det er strengt tatt ikke noe dokumentert problem verken å ta røntgen eller bedøvelse hos tannlegen som gravid, men mange liker å la være som en føre var-greie. Jeg hadde ikke hatt motforestillinger mot å gå til tannlegen.

Du kan jo alltids utsette timen og få med deg noen til å se etter barnet akkurat mens du er inne. Selv ganske små spedbarn klarer seg fint uten tilgang på puppen en liten halvtime.

Skrevet

jeg borret når jeg var 10 uker på vei, det gikk fint det. spurte tannlegen først da. men røntgen tok jeg ikke. kan jo ha noen til passe ungen også, imens du er inne til tannlegen, det tar ikke så lang tid, å kan ta med en flaske med mm du har pumpet på forhånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...