Fiolinen Skrevet 5. mars 2010 #1 Skrevet 5. mars 2010 Jenta mi blir fem nå utpå våren, og hun går i bhg og trives godt der. På samme avdeling som henne går det ei jente som er ett år eldre, og kort fortalt om henne: mora har forlatt både henne og to andre barn til fordel for "et bedre liv" med fest og moro, så de bor hos faren på heltid. Han er egentlig en nær venn av oss, og det jeg vet har ikke mora sett ungen siden jula. Så deter klart denne jenta har det ikke lett, og det ser man. Hun klenger seg på voksne mer enn normalt, og blir veldig lei seg og såret om noe går feil for henne, eller noen sårer henne. Hun spør stadig om hun kan komme på besøk til oss, noe jeg sier at da må du spørre faren din, men at det er greit for oss. De pleier å leke sammen. I dag sa jenta mi at ..... hadde sagt at fregnene henens var stygge. Jenta mi har en hårfarge som er vedlig pen, den er egentlig rødlig, men har amsse spetter med både lys blond og møk brun. Hun har også fregner på nesen Jeg fikk piggene ute med en gang...ingen sier at fregnene til jenta mi er stygge!! Det førsta jeg sa var at hun skulle svare hennen med at: Men du er seks år og tutter på tommeln hele tida...Vet at det var utrolig dumt av meg å si det, men jeg vil ikke at hun skal ta seg nær av det, for jenta mi er et herlig vesen. Hun har bein i nesen, er sterk fysisk, moden for alderen både med forståelse og språk, storts ett alltid blid.. Så forklarte jeg henne at fregenr på nesen, er noe som nesten alle har, og at de er som stjerner på himmelen. Hiimmelen er aldri vakrere nn når det er stjerneklart, jo flere stjerner, jo vakrere I tillegg sa jeg at hun er den snilleste jeg vet om, og at hun er den som jør meg mest glad i hele verden (sammen med broren sin). Vet ikke om jeg skal ta det opp med avd.leder ibhg, jeg er veldig mot at unger skal drive å kommentere andre sitt utseende.
Hikken Skrevet 5. mars 2010 #2 Skrevet 5. mars 2010 Så du ba henne mobbe tilbake? Det hørtes jo kjempefornuftig ut.
Tieran Skrevet 5. mars 2010 #3 Skrevet 5. mars 2010 Jeg synes forslaget om å ta igjen var fryktelig dumt. Ville ikke lært barna mine hvordan de kan ta igjen med samme mynt, men derimot lært de hvordan de takler diverse mennesker og kommentarer. Ikke noe bedre å erte for personlighet og fakter enn utseende! Men syntes sammenligningen med fregner og stjerner var nydelig! Personlig ville jeg ikke gjort noen stor sak ut av dette. Ikke sikkert at jenta mente noe dumt med det, kan ganske enkelt være hennes personlige mening. (Ikke det at det gjør det mer riktig å si altså!) Men ta det opp med en voksen på avdelingen, evt. avd.leder, og si at du har lagt merke til at noen barn sier negative ting om andres utseende slik at de er oppmerksomme på problemet.
Fiolinen Skrevet 5. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 5. mars 2010 Jeg vet det var dumt, men det var det første som kom ut av meg.
Gjest Sauen og ungene Skrevet 5. mars 2010 #5 Skrevet 5. mars 2010 Du skulle nok ikke sagt det til datteren din, da lærer du jo henne at det er greit å mobbe, men at det ikke er greit å mobbe HENNE. Ville forklart henne at det ikke er lov å si sånt, og at det du sa var en dum ting å si men at du sa det fordi du ble lei deg. (og at det ikke er noen unnskyldning). Ville ikke laget noe nummer utav det om det ikke er noe som gjentar seg.
Fiolinen Skrevet 5. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 5. mars 2010 Ja det var tåpelig sagt, jeg vet det. Og jeg har allerede planer om å ta det opp med jenta mi, at hun ikke skal si det.
OsloMor Skrevet 5. mars 2010 #8 Skrevet 5. mars 2010 Du åpner innlegget ditt med at jentungen ikke har sett moren sin på flere måneder, og så viser du så liten forståelse for hennes adferd. Hun har det kanskje helt forferdelig og er et lite barn. Ikke alltid man kan forvente rasjonell og eksemplarislk oppførsel da, det gjelder forsåvidt voksne mennesker også.... Og ærlig talt, det er ikke den verste ertingen jeg har hørt om akkurat.....Hørtes ut som slik unger holder på. At du plantet en ond mobbespire tilbake, orker jeg ikke å gå videre inn på engang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå