Gå til innhold

Hvordan ville dere gjort det med rom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har (dvs kommer til å få) 2 soverom nede og 1 oppe..

Hvordan ville dere fordelt dere?

Storebror kommer til å være ca 4 år, og lillebror kommer til å være ca 5-6 mnd når vi flytter han ut av vårt rom..

Ville dere hatt soverom oppe selv, og barna nede?

Storebror er (foreløpig hvertfall) flink og står ikke opp av senga før vi sier ifra, men er fortsatt litt usikker på å ha han i 2.etg likevel..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har begge ungene soverom nede i sokkelen, og vi oppe ved stua. Men her er minsta 4 år gammel da. Hadde hun vært baby hadde nok storesnupp hatt soverom oppe og vi og babyen nede.

Har ei venninne som alltid har hatt ungene oppe og hun selv nede, selv når minsten var baby, gikk helt fint det også. Men det som passer for en familie trenger ikke passe for en annen, må nesten bare prøve seg fram. :o)

Skrevet

Vi hadde, sært nok kanskje, antagelig ikke vurdert en bolig der soverommene var på ulike plan mens vi hadde småbarn.

Men i det huset du beskriver, ville jeg gått for voksne oppe og barn nede. I tilfelle brann er det da langt lettere å selv ta seg ut og deretter ta seg inn til ungene.

Skrevet

Altså..

Vi kommer til å få to soverom oppe, og to nede.. Et lite og et stort nede..

Men det ene oppe tenkte vi som data/hobby-rom..

Om man kan velge bolig utifra alle s.rom i samme etasje, så er jo det greit.. Det var ikke noe vi hadde mulighet til i vårt tilfelle.. :)

Skrevet

Da ville jeg lagt den eldste nede, og hatt eget rom + babyrom oppe til minsten sluttet å våkne om natta, for så å lage datarom der. Pesete med babyer i andre etasjer enn en selv, og for min del lite aktuelt å ha barn i øvre etasjer og selv sove nede, pga brannfare.

(Antagelig hadde vi latt ungene dele soverom etter hvert og dermed sovet i samme etasje alle sammen, så kunne de hatt et eget lekerom også).

Skrevet

Jeg og sis hadde soverom og lekerom. Det fungerte perfekt for oss til vi kom i tenaarene :) Saa jeg ville lagt begge barna paa samme rom etter hvert ja. Pilas forslag er bra synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...