Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #1 Skrevet 5. mars 2010 Jeg er i permisjon nå og poden har rukket å bli 7 mnd. Etter samtaler med mannen min ønsker jeg ikke å gå tilbake i jobb med det første, da vi har økonomi til å klare oss. Men, mister jeg forreldre pengene om jeg sier opp nå? Jeg skal jo få det i 3 mnd til. Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #2 Skrevet 5. mars 2010 Jeg hadde ikke sagt opp enda nei.Så du er sikker på at du ikke mister noen penger.. Du har rett på ulønnet noen uker etter permisjonen uansett.. Du kan heller si opp da.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #3 Skrevet 5. mars 2010 Oki...Takk for svar! Men jeg har 3mnd oppsigelses tid, og da må jeg jo ut i jobb? Vi har ingen familie i nærheten, og mannen MÅ jobbe... Huff, dette ble kinkig... Flere? HI
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #4 Skrevet 5. mars 2010 Du kan jo søke om ulønna permisjon i intel 1 år etter ent svangerskapspermisjon, (det står faktisk i låven) så da har du jo jobb vest du ønske å være heime et ekstra år og så slepp du og leite etter ny jobb etter på. E bare et tips.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #5 Skrevet 5. mars 2010 Du mister ikke foreldrepengene før oppsigelsestiden er over.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #6 Skrevet 5. mars 2010 jeg sa opp jobben når permisjonen startet fikk beholde forreldre pengene og fikk penger hver mnd. jeg snakket med nav og sa jeg kom til å si opp når babyen ble født og då sa de at eg er sikra så lenge eg har tjent opp retten til foreldre penger men etter permisjonen så sto jeg på egne ben. og menst jeg går hjemme nå får jeg kontant støtte på 3300kr. jeg sa opp pga de ikke ville gi med utvidet permisjon uten lønn. og jeg ønsket å gå hjemme til barnet kunne gå.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2010 #7 Skrevet 5. mars 2010 Tusen takk for svar! Ja da sier jeg opp nå, så kan de finne en erstattning så fort som mulig også. Jeg vet jeg ikke ønsker å komme tilbake i den jobben.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå