Gå til innhold

mildt sagt forbanna!

Timothy`s moster med 2 prinser

Anbefalte innlegg

Skrevet

arggg. må få ut litt frustrasjon!

bestlilte noen varer fra danmark for ca 3 uker siden. først tok det nærmere 1 uke før pakken ble sendt, og jeg har fremdeles ikke fått noen hentelapp i posten:(

tok kontakt med avsender for å få sporingsnummer, og fant ut at pakken lå til fortolling (!SURT!- var ikke klar over dette!) I tillegg hadde de sendt ut beskjed til feil adresse, og siden det er 3 mnd siden vi flyttet fikk jeg aldri den beskjeden! arggg. nå må jeg altså sende inn faktura/kvittering på handelen samt min nye adresse for å få "løst" ut pakken fra tollvesenet. GRRRRRRRR!

Og for varer til en verdi av 1500,- så ender jeg vel på å måtte betale mellom 6-700 kr i tillegg, noe jeg IKKE hadde regnet med for å si det sånn. Huff- da kunne jeg like gjerne bestilt dette her i Norge- hadde til og med kommet billigere unna da! Fy søren.

Hvorfor kan de ikke sende slike ting som "gave"?? Ja, jeg vet at det er sånn og sånn med lover og regler men akkurat nå er jeg bare så sinna!

*frustrated hormons*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har allerede betalt for varen eller? Tror faktisk jeg ville ha kontaktet det firmaet det gjaldt å prøvd å fått hevet kjøpet jeg... Varen ble jo mye dyrere for deg!

Det er nok ikke sikkert at det går, men det er jo iallefall verdt et forsøk! Fryktelig irriterende er det jo iallefall!

Skrevet

Hva er det du har bestilt? Det er veldig mye det ikke skal betales toll på (barneutstyr, f.eks), men det må vel gjennom systemet uansett...

Angående det med "gave" så er det lurt å spørre selger om det på forhånd...

Skrevet

Profesjonelle firma nekter å skrive det som gave, med god grunn :) Men som sagt over, er jo masse som er tollfritt..

Skrevet

Huff, skjønner at jeg burde ha satt meg inn i dette. Har handlet smokker og andre småting på nett før, fra Danmark, men aldri betalt noe toll på dette...

Det er hårprodukter jeg har bestilt. *krysser fingre for at det er tollfritt* men vi får se.

Skrevet

Æsj, så kjipt! Det er latterlig at man bare kan handle for kr 200,- før man må betale toll på varen. Hva får man for 200 liksom!?

Hva slags barneutstyr er tollfritt da?

Tror også jeg ville forsøkt å heve kjøpet.

Skrevet

Hårprodukter er ikke hverken moms eller tollfritt.

Jeg skjønner du synes det er sure penger, men er redd du burde sjekket dette ut på forhånd selv. Hverken firmaet eller tollvesenet kan lastes dessverre.

Hvis firmaer skriver "gave" på produkter de sender ut og de blir tatt for det kan de i verste fall miste rettigheter til å drive netthandel, så de gangene man får dette gjort har man ren og skjær flaks. Var en diger sak på dette ifht lookfantastic for et par år siden.

Skrevet

huff, ja jeg har forstått at jeg må visst bare belage meg på å betale moms og det som følger av gebyrer...

Hadde jeg vært smart så hadde jeg bestilt varene i min danske venninnes navn og fått henne til å sende det til meg;P Sikkert mange som himler med øya over min "dårlige" moral her, men det passet dårlig med denne ekstra uforutsette utgiften nå med årsavgift, nrk lisens og service på bilen... :/

Men det går nok!

*cheer up* :)

Skrevet

Men hallo! Alle vet vel at man må betale toll for alt av kjøp på over 200 kr fra utlandet. Surt, men ikke overraskende, vell? Mange sender som gave om du ber de om det:)

Skrevet

Haha, sånn "dårlig moral" ifht bestilling av pakker gjør jeg alltid når jeg har sjansen. Er personlig lei meg for at venninne har flyttet fra UK, da hun bodde der sparte jeg masse penger i fortolling :D

Tatt i betraktning av at de ikke har endret 200 kroners grensa i manns minne er det ikke rart man finner omveier.

Skrevet

Er så enig med dere.. Latterlig å ikke oppjustere grensen, i det minste med tanke på hvor mye mindre pengene er verdt idag..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...