Gå til innhold

Hvor langt på vei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig testet positivt etter 13pp!! Er så glad :)

Har vært innom noen terminkalkulatorer for å finne ut hvor langt på vei jeg er. Testet dagen etter IKM (4mars). Så må være 14 dager siden befruktning(pos el test 15.feb). Har skjønt at det regnes ut fra siste mens første dag (18.jan), men jeg har 35 dagerssyklus, altså er det 5 uker. En terminkalkulator sier 4+1 og en annen 5 når jeg setter inne menstruasjonsdagen.

Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er bare regning på eggløsning som tar hensyn til lengden på syklusen. (rimelig sikker) men om du finner første dag i siste mens. = 18 jan+7dager= 25 januar. minus 3 mnd= oktober. du har termin 25oktober. og er ca 6+4 dager på vei. det blir regnet sånn frem til en ultralyd sier den ekstakte datoen. Lykke til

Skrevet

jeg ville heller kanskje tippet 5+4 dager. men dette finner du ut av på ul:) Uansett vil de ta utgangspunkt i siste dag av mens:)

Skrevet

Etter din syklus så er du 4+1. Etter som jeg har erfart så kommer legen til å regne ut ifra en normal 28 dagers syklus uansett hvor lang syklus den gravide egentlig har, noe jeg egentlig ikke forstår helt siden termin og ukeberegningene blir helt feil, men det blir jo heldigvis rettet opp på ordinær ul. Jeg har også lange stabile sykluser, men det tok ikke legen min hensyn til og fikk da skrevet ned på helsekortet mitt at jeg er en uke lengre på vei enn det jeg egentlig er, så jeg bare ignorerer det de skriver ang. uker+dager på helsekortet og følger min egen beregning siden jeg vet at det er den som er rett. Viss legen din regner ut ifra en normal syklus så blir du jo 6+4 i stedet for 4+1, så jeg ville heller fulgt beregningen etter syklusen din :)

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Ikke så lett dette:)

Hvor tidlig skal man bestille time hos legen da? Må man ikke vente noen uker med det?

Skrevet

Ser også at jeg skrev feil dato på siste mens første dag.. Skal være 28januar, ikke 18.januar

Skrevet

Første kontroll er anbefalt mellom uke 8 og 12 :)

Skrevet

Med utgangspunkt i befruktningsdag 15. feb, er du 4+4 og har termin 10. november:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...